25 september de Borobudur en Prambanan. - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Jan en Joke - WaarBenJij.nu 25 september de Borobudur en Prambanan. - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Jan en Joke - WaarBenJij.nu

25 september de Borobudur en Prambanan.

Door: Joke Balkenende

25 September 2011 | Indonesië, Jogjakarta

25 september de Borobudur en Prambanan.
Vandaag een auto met chauffeur ingehuurd om op pad te gaan naar de Borobudur en Prambanan, een aardige man die redelijk engels sprak en ons begreep,
De rit voerde ons langs straten met pottebakkerijen, meubelmakerijen, beeldhouders, grafsteenmakers, eet tentjes, rijstvelden en mooie doorkijkjes, hij vertelde ook nog het een en ander, zo nu en dan stapten we uit om een foto te maken, helemaal goed,
Bij de Borobudur aangekomen spraken we af dat we ongeveer over een uur ofzo elkaar weer zouden zien bij een bepaald stalletje enne nee hij had geen zin om mee te gaan.
Tijdens het bezichtigen van dit wereld erfgoed werden we regelmatig gevraagd om met soms hele families op de foto te gaan, toe dan maar, ook werd mij gevraagd of ik tijd had om even engels te praten met een schoolklasje, zij spraken expres toeristen aan om engels te oefenen, om beurten stelden ze mij een vraag onder toeziend oog van een lerares, daarna gingen we met ze op de foto, allemaal heel beleeft en aardig.
Wanneer je klaar bent met bezichtigen wordt je door een giga toeristenmarkt gejaagd, honderdduizend kraampjes pfff zie dan maar eens de weg terug te vinden naar dat ene stalletje waar je afgesproken hebt, de auto vonden we wel snel nou ja we, Jan is daar erg goed in , ik wat minder, ook het stalletje vond hij , alleen ons mannetje liet even op zich wachten, hij had zitten lunchen. Onze tocht vervolgde zich naar de Marati, een vulkaan die nog een eruptie had in 2006 en nog steeds actief is,
Jammergenoeg konden we de rook niet goed zien omdat het bewolkt was.
Hierna zijn we naar de Prambanan gegaan, hartstikke mooi,het schijnt dat de zonsondergang prachtig kan zijn, alleen vandaag niet, beetje bewolkt helaas.
Tegen een uur of zeven kwamen we terug bij het hotel. Ik moet nog even vertellen dat Indonesie voor 80 procent Islamitish is en dat kun je elke ochtend en avond goed horen om ongeveer half 5 smorgens wordt je gewekt door iemand die dat vanaf een toren/moskee luidkeels duidelijk maakt. Ons hotel,het Omah hotel staat volgens ons en het geluid naast de moskee.........

• 28 September 2011 - 15:33

Ien:

Hey J&J
    He die foto bij de trein,Is dat al jullie bagage?!!Dan ben je bescheiden geweest met je jurkjes! Maar dan kan je nog wel een tasje met nieuwe jurkjes scoren....Ha ha

• 28 September 2011 - 15:52

Moeders Els En SJIMM:

Hallo Jn en Joke Wat een geweldige fotoos Het blijft gewoon mooi om te zien als je dat bed ziet van het vorige verslag dan heb je vast wel zin in een winterslaap Maar helaas we zijn geen beren Erg goed idee van die school juffrouw om met de toeristen engels te praten Jullie genieten wel hoor Fantasties Terwijl ik dit typ komt er een lucht onder de tafel vandaan Bha Zijn het mijn sokken Zit ik eert SJIMMY de schuld te geven foej Er zit ook noch een gat in Hoe is het mogelijk Tijt voor niewe denk ik Heel veel plezier Veel liefs moeders els en een knuffeltje van SJIMMY

• 29 September 2011 - 16:44

Suus And Fam:

Wat een belevenis allemaal
    Heb je nog iets leuks gescoord neem je nog een souveniertje mee naar Nederland
    Het weer is hier lekker tropisch 20 tot 25 graden zo heerlijk hebben wij het bijna niet gehad en dit blijft zo tot het einde van de week..
    Dus we hoeven niet 1,2,3 op vakantie te gaan want de zon schijnt toch hier
    Ik moet wel zeggen dat we zachtjes aan het aftellen zijn tot 26 December dan zoeken we de mooie stranden / plaatsen op met de Cruise MS-Amsterdam op naar de Baham`s 14dagen lang.
    Dat zijn nou eens goede vooruitzichten...
    Trouwens weer hele mooie foto`s gemaakt maar zie Jan hel weinig op de foto`s sniksnik...
    Wens jullie ene hele fijne dag toe dikke kussssssssss van ons allemaal

• 30 September 2011 - 07:35

Annemieke:

Weer met veel plezier jullie verslagen gelezen,erg leuk om jullie zo te volgen.
    En Jook zat jij nou op die ene foto achter je koffer te poepen...?