28 september Rondkijken in Malang - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Jan en Joke - WaarBenJij.nu 28 september Rondkijken in Malang - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Jan en Joke - WaarBenJij.nu

28 september Rondkijken in Malang

Door: Joke Balkenende

Blijf op de hoogte en volg Jan en Joke

02 Oktober 2011 | Indonesië, Malang

28 september Rondkijken in Malang
Gister had Jan geregeld dat we nog een nachtje in dit prachtige hotel konden bllijven, volgens Alberto de kamer manager kon dit wel, maar alleen als we een duurdere kamer namen ,helaas rekende hij er niet op dat wij via internet konden zien dat onze kamer gewoon nog te huur was, na wat heen en weer gedoe konden we gewoon blijven,tegen dezelfde prijs, beetje dom van hem.
Vanmorgen rustig aan ontbeten en de stad ingegaan, Alberto zag ons langs komen,vroeg direct naar onze plannen maar bedacht denk ik,stand pede dat hij ons geen toertje kon verkopen, dit heeft hij bij onze aankomst wel geprobeert.
We zijn over de bloemen markt,een soort van tuincentrum gelopen, tzag er goed uit, drie meter verderop heb je de vogeltjes markt eigenlijk best zielig, al die prachtige vogeltjes in kooitjes, we zagen uiltjes,kanariepieten,konijnen, kippen, enkele aapjes, eekhoorntjes, marterachtige beestjes veel maden, kakkerlakken, en wurmpjes, deze laatsten zullen wel als voer dienen. In dezelfde straat zijn we bij een reisbureautje gaan informeren naar een toer naar de Bromo vulkaan en het Ijen plateau, de dame vertelde dat er twee overnachtingen bij zitten en als we het ergens anders goedkoper konden krijgen, wilde ze wel onderhandelen. Aan het einde van de straat staat een informatie kioskje voor toeristen, uiteraart zijn we ons daar ook gaan informeren, de kioskhouder spreekt bijna perfect nederlands en zonder accent! , dit heeft hij gewoon hier geleerd, bijzonder knap.
Hij had een ander voorstel, wat ons maar 1 nacht kost, alleen moeten we wel vroeg op, half 2 vertrekken we, en de 30ste zijn we dan op Bali, als we besloten hadden moesten we maar terug komen. Onder het genot van een cappucino en een frisdrankje besloten we om te gaan voor het laatste voorstel, nu eerst rondkijken in de sjiekste wijk van Malang, het schijnt opgebouwd te zijn door nederlanders toendertijd en het zou de moeite waard zijn om te bekijken, Het zijn inderdaad enorme huizen maar wij konden er niks nederlands in zien en nadat we door de halve straat zijn gelopen namen we de fietstax naar het Pesar besar een enorme markt voornamelijk onder een heel groot warenhuis, smalle doorgangetjes met van alles, kleding, groenten, vis vlees, wat je maar bedenkt, geen toerist gezien, alleen op de vogeltjesmarkt een paar loslopende grijze nederlanders, het blijft geinig dat veel mensen even een praatje met je willen maken, het is heerlijk dat bijna niemand opdringerig is, ook niet op de markt alleen de fietstaxie mannen roepen naar je. Op straat zagen we iemand die bananen verkocht nou daar hadden we wel trek in, wij wilden er twee, hij begreep er niks van we gaven hem zeg maar omgerekend 45 euro cent en kregen de hele tros maar dat wilden we niet, het lukte ons de helft achter te laten, de koopman lag helemaal in een deuk.
Jan deelde onderweg hier en daar een banaantje uit aan stomverbaasde mensen, erg leuk om te zien, en maar lachen, dat moet je hier zowiezo altijd doen ook als je iets niet wilt.
Even later wat gegeten bij de mac en nog een jurkje gescoord voor 2 euro, gemakkelijk en niet te bloot. We wilden terug met de fietstax naar het toeristen kioskje, begreep die sukkel helemaal niet waar we heen wilde, kon geen plattegronden lezen en zijn stoere maatjes ook niet toen zijn we er maar zelf heengelopen.
Morgenochtend worden we opgehaald bij ons hotel om de Bromo en Ijen plateau toer te gaan doen .
Net nog lekker in het water geplonsd, boek uitgelezen en straks gaan we eten.

• 02 Oktober 2011 - 07:17

Suus And Fam:

Kon je die prachtige vogeltjes in kooitjes zoals uiltjes,kanariepieten,konijnen, kippen,enkele aapjes, eekhoorntjes, marterachtige beestjes niet laten ontsnappen Jan door de kooitjes te openen(Je bent er wel een type voor omdat te doen hahaha.)
    Ik denk dat jullie met overbagage thuis komen hahaha van al dat heerlijk eten moeten jullie nu wel een tonnetje rondt zijn.
    Had je geen woordenboek bij je om het voor deze mensen te vertalen IK NIET BEGRIJP fietstax ..Tour terug naar jullie hotel, jullie zijn er toch ook achtergekomen via een plattegrond.
    Heel veel pleziertjes daar en ik ga weer aan de slag kamers schoonmaken
    Dikke kus van ons allemaal