10 oktober hop on , hop off bus - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Jan en Joke - WaarBenJij.nu 10 oktober hop on , hop off bus - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Jan en Joke - WaarBenJij.nu

10 oktober hop on , hop off bus

Door: Joke Balkenende

Blijf op de hoogte en volg Jan en Joke

13 Oktober 2011 | Maleisië, Kuala Lumpur

10 oktober hop on , hop off bus
De laatste dag van onze vakantie helaas.
Het vliegtuig ging savonds om 23.15 , we hadden de hele dag nog voor ons, het leek ons wel wel wat om zo een sight seeing bus te pakken, om de highlights van K.L te zien.
Het is wijs om je te laten informeren bij de concierge van het hotel, deze mensen staan vaak te trappelen van ongeduld om je te helpen, zo ook deze meneer.
Meteen even gevraagd of we onze bagage mochten laten staan tot savonds , we moesten nl om 12 uur van onze kamer af. ook even wat de snelste en gemakkelijkste manier was om op het vliegveld te komen.
De ochtend gebruikten we om weer rond te kijken en natuurlijk wat te kopen in de heerlijk gekoelde glimmende winkel malls. Er zijn er hier echt heel veel.
De bushalte was gemakkellijk te vinden nl bijna recht voor het hotel, je koopt een kaartje voor 24 uur , heel handig, de bussen komen met tussenpozen van een half uurtje langs, zelf bepaal je dan hoe lang je ergens blijft hangen.
Wij zijn uitgestapt bij de central market, een groot winkelgebeuren in een oud gebouw, niet zo sjiek als op de Bintang walk , met betaalbare prijzen.Helaas moet je hier onderhandelen, zodra je maar even kijkt naar de verkoopspullen, zit men op je nek.
Men snapt hier niet dat dat averechts werkt, toch nog het een en ander gekocht.
Daarna de bus weer ingestapt en bij little India uitgestapt, dit was echt little, de wijk ziet er leuk uit met vrolijk gekleurde huizen en leuke boogjes, verder heb je stalletjes in de straat staan die die echte indiaase kleding verkopen met veel glim en glitters.
De stalletjes vullen de gehele stoep zodat je als kijker/koper over de straat tussen de autos door moet lopen, lekker handig.
Na ongeveer een klein kwartiertje snel de bus weer ingestapt.
Op de route kaart van de bus stonden niet veel gebouwen die we van dichtbij wilden bekijken dus konden we lekker blijven zitten .Inmiddels begon het wat te regenen.
We wilden wel graag de Menara K.l tower zien en als het kon er ook in. Deze toren lijkt op de Euromast maar dan hoger. We kochten een kaartje voor het observatie dek.
Met dit kaartje kon je niet alleen boven kijken maar mocht je ook nog een pony ritje maken en naar een simulatie ruimte met race wagens en ook nog de tuin bekijken.
Wij wilden alleen los kaartje om boven te kijken, tja dat kan dus niet .Het kostte ons omgerekend ongeveer 15 euro.
Wat wel grappig is,is dat er afbeeldingen op de muur staan met de hoogste torens van de wereld, daar staat onze Euromast ook nog bij!
Het uitzicht was fenomenaal, het onweerde een beetje en ik zag wat flitsen boven de stad en de bergen heel mooi.
Wij hadden besloten om met de mono rail en de klia epress ,Kuala lumpur National Aerport, naar de luchthaven te gaan. Een stuk goedkoper en zekerder dan een taxi.
Het verkeer staat hier behoorlijk vast, vooral op de Bintang walk.
Rond 19.00 zijn we naar het hotel gegaan om de bagage op te halen, bij de uitgang probeerde de deurmeneer ons te overtuigen dat ons idee om niet met de taxi te gaan geen goed idee was, de concierge had ons smorgens juist verteld dat het wel een prima idee was en tevens een stuk goedkoper.
Deze meneer beweerde dat je een groot stuk moest lopen en dat het een gedoe was.
Nou hij kletste mooi uit zijn nek, het monorailstation kon je vanuit het hotel zien,5 min lopen en met de roltrap naar boven.
De mono rail zat behoorlijk vol en we moesten in de eerste instantie staan met onze koffertjes, dan sta je nogal in de weg , na de eerste stopplaats hoorde ik achter mij pssssst, ik keek om, en het meisje dat achter mij zat,wees mij erop dat zij wegging en wij konden gaan zitten., het was mij al eerder opgevallen dat mensen soms psssssst zeggen om je aandacht te vragen, leuk .
Men heeft wel meer gekke gewoontes, het is bijvoorbeeld heel normaal om luid te boeren aan tafel of op straat, ja, ja ik hoor sommige lezers iets denken maar dat blijft onder ons hi hi.
We kwamen al snel aan bij KL sentral en stapten na om het station heen gelopen te hebben in KLIA., deze gaat rechtstreeks naar t vliegveld een super verbinding en een stuk goedkoper dan de taxi.
Om 20.00 uur waren we er al, ter afsluiting aten we wat bij de Mc D.
Het laatste geld nog opgemaakt aan een luchtje, drinken en snaai.
De Boeing vluchtnummer KL08O1 vloog keurig op tijd weg.

• 16 Oktober 2011 - 10:25

Moeders Els En SJIMM:

Hallo Jan en Joke Jullie zijn inmiddels al thuis als ik dit schrijf Maar wat een enorme gebouwen op de fotoos Wel een apparte ervaring als je in zo een snelle trein zit lijkt me Groetjes moeders els en een knuffeltje van SJIMMY