14 Sept. Memphis New Orleans. - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Jan en Joke - WaarBenJij.nu 14 Sept. Memphis New Orleans. - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Jan en Joke - WaarBenJij.nu

14 Sept. Memphis New Orleans.

Blijf op de hoogte en volg Jan en Joke

14 September 2012 | Verenigde Staten, New Orleans

Vandaag een pittig eind gereden wel een dikke 600 km, vertrokken rond half 10 en aangekomen om ongeveer half vijf. Als alles goed gaat moeten we nog 1 keer zo een lang stuk rijden, naar Florida. Enfin dit was goed te doen.
Onderweg voor het eerst eens bij een Wendy,s gegeten, lekkere salades,nooit gedacht dat ze anders lees, beter, zouden zijn dan mcDonalds, een aanrader, we konden daar ook nog even met het kleine zusje skypen ff gezellig.
Vlak voor New Orleans heb je een moerassig gebied, overal water en bomen. De wegen zijn op betonnen palen boven de nattigheid gebouwd, indrukwekkend mooi om te zien, het landschap zowel als de wegen, we zijn uitgestapt om wat fotoos te maken.
Zodra je de auto uitstapt smelt je weg van de hitte, geen idee wie de airco heeft uitgevonden, maar die persoon verdiend een standbeeld.
Jan had het navigatie systeem ingesteld op the French Quarter, dit is het buurtje waar je geweest moet zijn, we konden de auto vlakbij parkeren. Er staan grappige panden tumet mooie,gietijzeren balustrades om de balkonnetjes, het ziet er Frans uit.
Vijf minuten later liepen we door oude straatjes met onwijs veel kroegen waar ook hier bandjes in speelden, het klonk lekker hard en goed.
We zijn doorgewandeld en kwamen uit in een brede hoofdstraat met grote winkels en drukte.
Na ons georienteerd te hebben zijn we terug gewandeld het oude gedeelte in, waar we onder het genot van een koffie naar een muzikaal intermezzo luisterden, op een kleine patio, in de buitenlucht.
Al eerder in de middag hoorden we goede live muziek uit een cafe komen het leek ons leuk om daar te gaan zitten. Bij binnenkomst bleek dat er een entertainster op het podium stond die af en toe mee zong met de muziek die er gedraaid werd, ze stond te dansen te zingen en te doen. op een gegegeven moment werden er een aantal nummers gedraaid waarbij bepaalde dansjes horen die kennelijk iedereen hier kent. De dame op het podium deed voor hoe de pasjes gingen. en hoppa het halve publiek stond mee te doen, het leek op een soort van lijndansen maar dan net effies anders ,wonderlijk om gade te slaan.
Gelukkig kwam de band die wij eerder gehoort hadden het podium op en de juf moest plaats maken voor lekkere stevige hardrock, altijd weer een genot om naar te luisteren.
Alle bandjes spelen voor fooien, er staat een grote plastic pot op het podium waar je iets in kan gooien bij het verlaten van de uitspanning, vaak gaan ze ook rond.
Morgen weer een dag New Orleans, we blijven twee nachten in de Quality inn slapen.

filmpje lijndans

• 17 September 2012 - 16:27

Eugenie:

Jan, zag ik jou nou bij tussen die dansers, errig goed hoor, had niet gedacht dat je zo soepel was! Geintje, geniet van jullie reisverslag.

• 17 September 2012 - 21:08

Arie: