15 Sept New Orleans - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Jan en Joke - WaarBenJij.nu 15 Sept New Orleans - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Jan en Joke - WaarBenJij.nu

15 Sept New Orleans

Blijf op de hoogte en volg Jan en Joke

15 September 2012 | Verenigde Staten, New Orleans

Vanmorgen eerst maar eens de was gedaan, ,moet onderweg ook zo af en toe gebeuren.
Nog even de verdere route bekeken en uitgestippeld terwijl we op de wasmachine wachtte.
Vervolgens op naar het centrum, ons motel ligt er ongeveer 13 km vandaan, wat met de auto heel goed te doen is.We parkeerden op dezelfde plek als gisteravond.Ook nu zijn we onze tocht begonnen in het franse gedeelde, vroeg in de middag is het best rustig, we zijn doorgelopen naar Canelstreet en kwamen uit bij het casino, een mooi oud gebouw en super groot van binnen, de machines geven flink herrie en lichten leuk op.
Niet alleen de machines zijn leuk om te zien , de huisarchitect heeft ook flink zijn best gedaan om het pand gezellig aan te kleden.
Aan de achterkant konden we er weer uit en liepen het river walk shopping center in, nee meiden ik heb er niks gekocht, wel wat gegeten.
We zagen een trammetje langs komen, deze had als eindpunt the french market.
Erg leuk , het is een grote overdekte markt waar je hebbedingetjes , kunst nou ja, kitchs,kleding, en ook nog groenten kan kopen, n soort waterloopplein.
Cafe du monde stond ook op ons programma, je schijnt daar heerlijke beignets en koffie te kunnen krijgen, volgens de reisgids.
Je moet het eerst wel vinden, het stond in het appje van tripadviser op de verkeerde locatie, we besloten even door te lopen en het te vragen, allebei spraken we iemand aan, bleek dat we er recht voor stonden hi hi.
De koffie was er oke, de beignets vond ik niet te eten ook al probeerden ze dit te verbloemen met een enorme berg poedersuiker, bah.
Wat leuk was dat er een mannetje saxefoon zat te spelen voor het terras en dat er bij het weggaan een zelfgemaakte auto/voertuig stond met een doodshoofd als boegbeeld.
Na deze happening kwamen we in een parkje waar fotos gemaakt werden van een bruidspaar met de familie, het zag er sjiek uit. Rond het park hielden allerlei schilders en kunstenaars zich op, je kan jezelf laten tekenen enzo.
Langzaam zijn we teruggewandeld naar Bourbon street in the French quarter.Het liep nu tegen zessen wat goed te zien was, het kermisgevoel krijg je daar direct, veel mensen lopen met drank in hun hand van de ene kroeg naar de andere, veel live muziek. ook deze keer zijn we bijven hangen bij een paar bandjes. Het avondeten gebruikten we op een balkon, hartstikke leuk daarboven, ik denk dat we de beste locatie van de hele straat hadden, het was op een hoek, je kon drie kanten de straten inkijken.
Het eten was ook nog es lekker en goed.
Van bovenaf kun je het allemaal goed bekijken, er komt werkelijk van alles langs, een bruidsstoet met het echtpaar voorop , veklede mensen, ronkende motoren, een brandweerwagen, heel veel vrolijke mensen, vermoeide mensen, en dan de herrie, n ongelofelijke kakofonie aangeluid, geweldig om te zien en er tussen te zitten.

• 19 September 2012 - 21:03

Moeders En Els:

Wat hebben jullie het gezellig. Het zou net wat voor moeders wezen op het bakon en dan mensen kijken Een lekker wijntje erbij. Heerlijk geniet ernaar van want hier is het herfst met hagel en onweer en regen. En het is koud. Gijs slaapt bij mam op schoot Lief hè. Moeders en els en een pootje van gijs

• 20 September 2012 - 08:06

Ien:

Ziet er nog steeds leuk uit! Ben benieuwd naar de rest van de foto's Heb je echt nog geen jurkje gescoord? Veel grote maten zeker?.....Doeiii

• 20 September 2012 - 13:45

Ellen:

Als je dan echt nog niks gekocht hebt, Joke, heb je toch zeker Betty Boop wel meegenomen ...?