18 Sept Orlando - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Jan en Joke - WaarBenJij.nu 18 Sept Orlando - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Jan en Joke - WaarBenJij.nu

18 Sept Orlando

Door: Joke

Blijf op de hoogte en volg Jan en Joke

18 September 2012 | Verenigde Staten, Orlando

In Orlando heb je s' werelds grootste concentratie aan pretparken, het is een beetje raar om er dan niet eentje te bezoeken als je er toch bent, wij besloten om naar Sea world te gaan, daar heb je niet zo veel van die snelle apparaten waar je missselijk van wordt. Tja op deze leeftijd hoeft dat gedoe niet meer zo.
Het was de moeite waard, we zagen een aantal spectaculaire shows die weg hadden van circe du soleil maar dan met mensen en dieren. Wel heel knap wat ze de beesten hebben aangeleerd.
Naast de shows kun je er natuurlijk gewoon naar de dieren kijken, voeren, en soms aaien. De roggen zwemmen in ondiep water en komen langs de kant om gevoed en geaaid te worden door de omstanders, ze voelen heel zacht aan.
Er lagen ook nog wat trage, sla etende dikke monsters in het water, zeekoeien.Prachtig om te zien.
Verder heb je er zeehonden,vogels,haaien,ijsberen,alligators,dolfijnen,orka s.
De laatste show die wij bijwoonden was die met de orka s, gaaf om te zien.
Het weer was trouwens niet zo best, wel warm maar veel regen, dit eigenlijk de hele dag door, de shows zijn overdekt dat is wel lekker dan droog je snel weer op.
Zonder erg breng je zomaar de hele dag door in het park tot sluitingstijd.
In de avond deden we de universel city walk, dit wandelrondje heeft men voor twee parken aangelegd zodat je direct door kan gaan met vermaak.
We zijn er vanaf het hotel met de taxi naar toe gegaan, en op advies van de balie medewerkster zijn we,na het eten in een of ander basket bal cafe/gebouw, naar de Pat o Brien bar gegaan. In de bar kun je nummers aanvragen dmv servetjes met een paar dollar erin, die dan gespeeld/gezongen worden door twee piano spelende types.
Ik heb nog nooit zo slecht piano horen spelen en zelfs ik zing beter dan hun.
De serveerster hield goed in de gaten of we aan een nieuw gelachje toe waren, tegen het irritante aan, het is denk ik hier de gewoonte om zes keer langs je tafeltje te komen om te vragen of iets goed smaakt of dat je nog iets nodig hebt pffff.
We zijn in een oranje taxie teruggebracht naar het hotel, nog even gevraagd waarom de auto oranje was, de overigen waren nl zwart, het mannetje wist het niet en nee hij was geen fervente oranje fan.

• 22 September 2012 - 10:56

Eugenie:

Mocht je kroki ook aaien? Prachtige foto's trouwens, echt heel mooi!