20 Sept Naples Key Largo - Reisverslag uit Key Largo, Verenigde Staten van Jan en Joke - WaarBenJij.nu 20 Sept Naples Key Largo - Reisverslag uit Key Largo, Verenigde Staten van Jan en Joke - WaarBenJij.nu

20 Sept Naples Key Largo

Door: Joke

Blijf op de hoogte en volg Jan en Joke

20 September 2012 | Verenigde Staten, Key Largo

Het was de bedoeling om redelijk op tijd te vertrekken ,maar ja, wat later wakker geworden, tanken, geld pinnen, het schoot allemaal niet op.
Al met al toch om half elf op weg naar de Everglades, dat is een moerassig natuurgebied in de punt van Florida, prachtig.
We kwamen al gauw een airboot verhuur bedrijfje tegen , wat er aan de buitenkant t een beetje agenebbisj uitzag grijs houten gebouwtje, lege bootjes eromheen en in de eerste instantie geen mens te zien. September is hier echt the low seazon.
Enfin na betaald te hebben, hingen we wat rond om het gebouwtje, niemand anders te zien, tig lege boten maar de volgende boot ging pas over twintig minuten ha ha.
Onder het gebouwtje zwommen twee grote alligators door , echte.
Het prive tochtje duurde een uur en we zagen drie alligators in the swamp, geinig.
Onze stuurman vertelde dat ze ruim drie meter kunnen worden en in principe heel snel op kunnen springen uit het water, dit klopt, we hebben het gezien in een van onze vorige reizen. Maar hier had hij het nog nooit gezien, de alligators schijnen dit vooral te doen als ze iets ruiken waar ze trek van krijgen, gelukkig douchen we elke ochtend.
Aan het einde van de rit werden we het gebouwtje weer ingeloodst om een baby alligator vast te houden, ze voelen heel zacht en warm aan.
Na dit intermezzo zijn we door gereden naar Everglade city om te eten en rond te kijken, je kunt hier een kano huren ,met nog meer van die onzin, saai dorp met vakantie woningen. We hadden al eerder het visitor centrum bezocht om het een en ander te vragen, de man drukte ons op het hart om tijdens het rijden van de scentic route niet uit de auto te stappen, hij vertelde dat er ook geen hikes in het park zijn omdat dit te gevaarlijk is. Je denkt dan toch zo van ja ja het zal wel, nou, tijdens de route kwamen we eerst hertjes tegen en later alligators echt flinke jongens, gewoon op de weg, ik was alleen niet snel genoeg met mn fototoestelletje. De route is prachtig, moerras. bomen in het water,geweldig om te zien.
Over enorme bruggen en wegen. zijn we doorgereden naar Key Largo en konden de laatste stralen van de zon tot ons nemen, en dat terwijl het onderweg flink regende.
Terwijl ik dit schrijf onweert het buiten, flinke knallen. Gezellig als je binnen zit.

• 23 September 2012 - 06:33

Ien:

P.s Als je eventueel dollars over hebt,hoef je ze niet om te wisselen. Ik zou ze over kunnen nemen. Wel nette briefjes en niet ouder dan 1996....Doeeiiii Ziet er nog steeds leuk uit allemaal...

• 23 September 2012 - 11:34

Moederz En Els:

Hallo Jan en joke. We hebben al jullie laatste berichten ook gelezen. Het is vast heel spannend om daar auto terijden we zagen je op de foto. En wat is het er mooi in het seaworld Jullie maken het toch maar mee. En dat moeras met die krokodillen wat zal dat vreemd zijn om een jong krokodilletje vast te houden dat later zo,een groot monster word Heele mooie foto's En erg leuke reis ver slagen. En dan no g exta genieten van het onweer. Hier in Holland is al gesproken over nacht vorst. Heelfijn dat we elkaar op devidio hebben gesproken Gijs is net wakker van zijn dutje. En denkt vast wie zijn schoen zal ik het eerste pakken veel liefs Moeders en els en een pootje van Gijs

• 24 September 2012 - 22:31

Tedde:

lekker afwisselend zo,volgens mij zijn jullie nu in leuke uithoek van Florida.Ik lees aandachtig verder.
    groetjes Tedde

• 26 September 2012 - 16:08

Helmaussies:

Wel mooi schoenen leer , die krokodil