16 september Amstserdam Aljuela, Dos Palmos. - Reisverslag uit Alajuela, Costa Rica van Jan en Joke - WaarBenJij.nu 16 september Amstserdam Aljuela, Dos Palmos. - Reisverslag uit Alajuela, Costa Rica van Jan en Joke - WaarBenJij.nu

16 september Amstserdam Aljuela, Dos Palmos.

Door: Joke, met wat input van Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan en Joke

17 September 2014 | Costa Rica, Alajuela

Na toch goed geslapen te hebben,hoewel we wel weer vroeg wakker waren en dan bedoel ik echt vroeg,4 uur in de ochtend , zijn we op pad gegaan.
De bus van half 8 en de trein van 8.15 naar Schiphol.
Ik dacht nog even dat we de buurtjes die toch ook altijd vrij vroeg op zijn, ,gedag konden zeggen, maar die lagen nog lekker op 1 oor.
Plurkje nog wel kunnen knuffelen , hij was de hele nacht gezellig thuis gebleven.
We vlogen met Delta Airlines, met een groot vliegtuig, waar een half dorp in past, waardoor het inchecken best een hoop tijd inneemt , men neemt bij een ieder even een interviewtje af,wat je gaat doen en hoelang ed
Op elk vliegveld waar je land wordt je ook weer doorgelicht pfff. Het zal wel nodig zijn.
In het vliegtuig viel de beenruimte ons erg mee ,daarbij waren de stoelen ook nog eens prettig, lekker zacht dus geen houten zitvlak bij aankomst.
Jan en ik zaten het laatste deel van het vliegen apart,Ik zat naast een meneer die direct begon te mopperen , het vliegtuig zou wel niet op tijd vertrekken want dat gebeurt nooit op Atlanta , jammer genoeg had hij gelijk en vertrokken we iets van drie kwartier te laat. Dit schijnt te komen omdat er bezuinigt wordt op de verkeerstoren , lekker dan...
Ik moet zeggen dat de tijd erg snel ging,ik heb drie films gezien , bijna een boek uitgelezen,spelletje gedaan en een dutje daarbij wordt je bijzonder goed verzorgd met eten drinken en verfrissingsdoekjes.Met een tussenstop op Atlanta duurde het toch wel iets van 16.5 uur ,ja ja das lang.
Bij aankomst op San Jose stond het mannetje van het hotel,Dos Palmos niet echt op te letten, Je loopt door een haag van taxi chauffeurs en mensen van hotels die met bordjes waar namen op geschreven staan,staan te wachten. Jan zei direct Dos Palmos , waarop een mannetje die aan het telefoneren was overeind getrokken werd . Nog geen 10 min later kwamen we aan in ons hotel , lekker dichtbij dus.
We werden verwelkomt door Mitchel en naar onze kamer/appartementje gebracht, biertjes kun je uit de koelkast pakken achter de bar,wel even het kamer nummer noteren.
Het is donker en wat nattig buiten ,na een douche, oordoppen in want ik hoor verkeer langs razen en zo nu en dan een vliegtuig.

• 17 September 2014 - 11:08

Patricia:

hoi luitjes
    leuk verslagje
    groetjes Patries

• 17 September 2014 - 11:21

Aaltje:

Hoi Jan en Joke, een hele fijne vakantie, geniet ervan, wij gaan 11 oktober die kant op iets noordelijker, kiijken hoe Sanne het maakt en de laatste week langs bij Thijs dit zit sinds 5 september op Curacau.
    Heel veel plezier daar, hebben jullie je reis van te voren uitgestippeld of kijken jullie daar?
    lieve groet,
    Aaltje

• 17 September 2014 - 13:43

Ellen:

Hoi buurtjes,
    Wij wensen jullie een hele leuke vakantie en kijken uit naar de verhalen van Joke die ook nog wel zullen worden opgeleukt door de foto's van Jan. Heel veel plezier, geniet ervan!
    Groet, Ellen