18 september Tamarindo - Reisverslag uit Nicoya, Costa Rica van Jan en Joke - WaarBenJij.nu 18 september Tamarindo - Reisverslag uit Nicoya, Costa Rica van Jan en Joke - WaarBenJij.nu

18 september Tamarindo

Door: Joke met feedback van Jan.

Blijf op de hoogte en volg Jan en Joke

18 September 2014 | Costa Rica, Nicoya

Ook vanmorgen weer vroeg wakker ,dat zit nu eenmaal in ons systeem.
Na een lekker ontbijt,sla met zalm ,fruit en koffie ,besloten we naar het strand te lopen om een boot tripje te regelen .
Op het strand aangekomen ,nog geen vijf min van ons hotelletje, werden we aangesproken door George.
Het boottochtje duurde ongeveer 2 uur ,we zagen een zoet water krokodil van 2,5 meter lang ,hij zwom gewoon langs ons bootje.
Er is hier nog nooit iemand aangevallen of gebeten door een krokodil
Verder zagen we wat typische vogels ,termieten nesten in bomen en,een klein supermarktje tussen de struiken hi hi, mangroves ,harrtstikke mooi..
George meerde aanbij een soort van strandje waar we aan land gingen om apen te bekijken.
Luid rammelend met een fles met steentjes erin en luid brullend liep hij voorop de expeditie. er werd terug gebruld en jawel hoor boven in de bomen zaten en lagen wat apen te luieren . Het was best lastig om een knappe foto te maken.
Ik vergeet te vermelden dat er op de grond overal ronde gaten zijn met daarin rode/oranje krabben. Van ver af zie je ze zitten boven de grond,zodra je dichterbij komt vluchten ze snel hun holletje in.
Het boottochtje koste 30 dollar p persoon.
Na dit gebeuren zijn we wat gaan drinken en flaneren langs de straat en het strand.
De temperatuur is prima, in de ochtend scheen de zon later werd het bewolkt en kregen we een regenbuitje op ons kop.
Tussen de middag gebruikten we een maaltijd op het strand,een prachtig uitzicht.De maaltijd bestond uit; rijst met kip en franse frietjes, kip op een broodje best veel.
We besloten terug te gaan naar ons hotel toen het begon te regenen om daar lekker te lezen en te relaxen,en te zwemmen..
Cocktailtje uitgeprobeert met nog een heerlijk drankje ,wat informatie gekregen van Mirjam de eigenaresse van het hotel,over onze volgende stop.
Op onze kamer deden we een dutje wat een wel erg lang dutje is geworden, het avond eten is er bij ingeschoten, oeps, en nu is het eigenlijk 4 uur in de ochtend .straks maar een flink ontbijt eten.

• 19 September 2014 - 18:09

Mick En Romana:

Hoihoi,

Dat klinkt allemaal heel goed! Wij zijn jaloers;)
    Geniet ervan!
    Groetjes uit Santpoort:)

• 19 September 2014 - 18:46

Bienke :

Mooie foto's echte vakantie stemming.

• 19 September 2014 - 21:59

Paula:

Leuke foto's! Leuke verhalen. We wachten weer met spanning op jullie volgende avontuur. Xxx

• 19 September 2014 - 22:20

Helmaussies:

Wouw, positief jaloers , heerlijk

• 19 September 2014 - 22:21

Helmaussies :

Zitten nu ook lekker jullie verslag te lezen onder het genot van een koud hertogje

• 20 September 2014 - 07:08

Ien:

Jullie hebben een leuk hotelletje zo bij het strand! En die krabbetjes vond ik geweldig, mooi van kleur!