20 september,Blue River Hotel - Reisverslag uit Nicoya, Costa Rica van Jan en Joke - WaarBenJij.nu 20 september,Blue River Hotel - Reisverslag uit Nicoya, Costa Rica van Jan en Joke - WaarBenJij.nu

20 september,Blue River Hotel

Door: Joke Balkenende

Blijf op de hoogte en volg Jan en Joke

20 September 2014 | Costa Rica, Nicoya

20 september,Blue River Hotel
Het wakker worden wordt langzaam maar zeker wat later, nu pas om 6 uur.
Nog voor het ontbijt zijn we een rondje gaan lopen over het terrein en hebben onder andere de botanische tuin bekeken, men heeft hier wel wat van gemaakt.
Tussen al dat moois vonden we het kikker huis met toch wel twee terrariums met kikker(s) we konden een kikkertje ontdekken, een hele mooie dat dan weer wel.
Ook was het modderbad in de buurt,een uitvergrote urn met daarin vulkanische modder waarmee je je in kan smeren,met daarom heen een paar stoeltjes leuk
gesitueerd en een vlonder naar de '"natuur sauna",een soort van houten hokje met een bankje, erg comfortabel leek het ons niet.
De vlinder tuin was en is wel mooi gevuld met van die grote blauwe vlinders en niet eentje maar een heel leger. O ja er stond ook nog ergens een verdwaalde koe
tussen de struiken.
Na dit gebeuren genoten we van een full American breakfast, scrumbeld eggs ,plakjes ham, toast met jam en boter, een soort van sinaasappelsap en wat er hier
voor koffie doorgaat.
De zon scheen lekker dus snel zwemkleding aan en naar de hot springs,dit zijn enkele zwembadjes met warm water,wel weer mooi aangelegd. Wij zijn gaan hangen
bij een zwembadje met gewoon chloorwater....
Hier en daar fotootjes gemaakt van hagedissen en planten en elkaar.
Tussen de middag nog wat gegeten en om half twee vertrokken we naar de receptie waar Carlos op ons wachtte om tubing te gaan doen, Je gaat op een grote band
een rivier vol keien af.
Nou ik kan het iedereen aanraden dit is echt super gaaf! we werden goed en proffesioneel begeleid en voorbereid, ik kan niet anders zeggen WOW! , ik denk
zomaar dat we dit nog een keertje gaan doen maar dan ergens anders.
Op het park aankomen, lekker gedouched en de sauna ingegaan, deze werd speciaal voor ons opgestart, het lijkt net of we de enige bezoekers van dit park zijn,
samen met nog een gezinnetje.
Verders geluierd en gegeten en na enig zoeken een hotel geboekt voor de komende twee dagen in of bij Monteverde.

• 22 September 2014 - 13:22

Aaltje:

Klonkt allemaal goed jongens, hoe lang zijn jullie nog op reis?

• 23 September 2014 - 06:12

Ien:

Hoe vinden jullie het aan die kant van de aardbol? Andere koek dan Thailand zeker?... Kus Kir Geen beurse kont van het water avontuur?