23-09-2014 monteverde-Heliconia island Sarapique. - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Jan en Joke - WaarBenJij.nu 23-09-2014 monteverde-Heliconia island Sarapique. - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Jan en Joke - WaarBenJij.nu

23-09-2014 monteverde-Heliconia island Sarapique.

Door: Joke balkenende

Blijf op de hoogte en volg Jan en Joke

23 September 2014 | Costa Rica, Monteverde

23-09-2014 monteverde-Heliconia island Sarapique.

Keurig op tijd weer wakker en na een kop koffie in bed genuttigd te hebben, op naar de bakker en het supermarktje aan de overkant van de weg.
Tijdens het ontbijt nog geprobeert te skypen met de fam , wat overigens niet lukte, ik denk wegens tijd verschil.
Gisteravond hebben we besloten om naar Puerto de Sarapique te gaan dat ligt in de richtig van het schildpadden dorp waar we in elk geval
heen willen gaan.
Nadat het internet het weer deed in ons huisje heeft Jan een overnachting geboekt in Heliconia Island, dit hotel of parkje wordt gerund
een Nederlands echtpaar.,Volgens de apparatuur is dit vier uur rijden.
Bij het uitchecken aan de balie vertelde men dat we een andere route moesten nemen dan die wij uitgestippeld hadden omdat de normale route
afgesloten zou zijn door werkzaamheden aan de weg.
Ik was er al bang voor, een en al hobbeldebobbel wegen pfff.
Enfin op weg naar las Juntas een wegversperring, werk aan de weg... gelukkig gaf dit maar tien minuten vertraging en konden we er langs.
Het bracht ons wel aan het twijfelen of we nu wel of niet de juiste afslag getroffen hadden, maar het kwam goed pfff.
We zijn nog maar een keertje een stukje fout gereden, en na zo nu en dan een flinke plens regen, kwamen we aan bij Helicona Island.
Bij aankomst loop je over een smalle brug over een riviertje, een prachtig aangelegde tuin in waar de vogels en de bos geluiden je tegemoet
komen. we werden verwelkomt door Carolien en Henk.
We zijn vanmorgen om ongeveer half 10 vertrokken en kwamen rond half 4 pas aan, das toch iets langer dan gedacht.
Morgen een ontbijt op het ontbijt terras, en een tripje doen.