1 oktober Cahuita -Turrialba. - Reisverslag uit Turrialba, Costa Rica van Jan en Joke - WaarBenJij.nu 1 oktober Cahuita -Turrialba. - Reisverslag uit Turrialba, Costa Rica van Jan en Joke - WaarBenJij.nu

1 oktober Cahuita -Turrialba.

Door: Joke Balkenende

Blijf op de hoogte en volg Jan en Joke

02 Oktober 2014 | Costa Rica, Turrialba

1 oktober Cahuita -Turrialba.

Kwart over negen zijn we vertrokken uit Cahuita, het was bewolkt toen we weg reden.
Het was een heel eind langs de kustweg,de 36, erg mooi, tussendoor gestopt om fotootjes te nemen.
Ik heb het op de heen weg niet gemeld maar je rijdt hier tussen de bananen plantages en overslag bedrijven van Dole en Chiquita door.
Grote terreinen met heel veel zeecontainers aan beide kanten van de weg, echt niet normaal zoveel.
Tussendoor namen we een pauze en dronken wat in een soda langs de weg ,het was leuk om te zien dat er live gekookt werd.
Kwart over twaalf kwamen we aan in Turrialba, best een grote stad, zeker voor de begrippen hier.
We besloten eerst rond te kijken en wat te eten voor dat we naar onze slaap plek gingen.
In de eerste instantie kwamen we niets tegen ,dat ligt een beetje aan ons want wij denken aan zonnige terrasjes en hier denkt men
fijn in de schaduw binnen en enigzins koel.
Op een hoek van een straat zagen we een soort van eetgelegenheid, het zag er ouderwets uit en achter de toonbank stonden wat oudere
mensen het liep er wel af en aan.
We zijn er ontzettend aardig geholpen en hebben er heerlijk gegeten, ik kreeg zelfs koffie uit een beker met een koe erop.
We slapen in het bed en breakfast hotel Trialba,er hangt een hele ontspannende sfeer en het is behoorlijk groot, ook hier zijn wij samen
met een ander stel, de enige toeristen.
Je mag hier gebruik maken van een gezamelijke keuken, kamer met tv,en tuin met bar en yakoezie.
Nadat we een flinke wandeling door de stad hadden gemaakt vleiden we ons neer in de tuin, ik wees op de yakoezie en het mannetje achter de
bar deed hem direct aan en maakte mij enigzins duidelijk dat het opwarmen een uurtje zou duren dat was om half vier.
Ik kon erin om zeven uur., gelukkig heb ik mn e reader parraat en Jan de GSM en er stond ook nog een pool tafel.
We aten laat, in een restaurantje om de hoek waar een aantal tv s opgesteld stonden met sportzenders aan, konden we mooi bokswedstrijden zien
en ook nog voetbal.

• 03 Oktober 2014 - 22:21

Ellen:

Hoi buurtjes,

Een goed verhaal en mooie foto's weer. Ik vind vooral de koe-beker geweldig! Hoe is het mogelijk dat ze daar zoiets hebben ...
    Vandaag hier ook tropisch, dus wij lekker na gedane arbeid samengekomen op de stoep. Liesbeth zou bij Wim te gast en ik had gewoon geen zin meer dus zijn we uiteindelijk met z'n drietjes bij De Harmonie gaan eten. Heerlijk soep met biefstuk!
    Volgens mij komen jullie bijna weer thuis, dus tot gauw!

Groetjes,
    Ellen