6 oktober snorkelen op Gili Trawang - Reisverslag uit Gili, Indonesië van Jan en Joke - WaarBenJij.nu 6 oktober snorkelen op Gili Trawang - Reisverslag uit Gili, Indonesië van Jan en Joke - WaarBenJij.nu

6 oktober snorkelen op Gili Trawang

Door: Joke Balkenende

Blijf op de hoogte en volg Jan en Joke

08 Oktober 2011 | Indonesië, Gili

6 oktober snorkelen op Gili Trawang
Fijn uitgeslapen en rustig op gang gekomen.
Bij een fietsenboer aan de weg twee fietsen gehuurd om eilandje te gaan fietsen, we gingen rechtsaf , en reden langs het hotel over de nog verharde weg, 5 min later veranderde de weg in zand wat erg ongelukkig fietst. Je hebt hier steeds een stukje verharde weg en daarna weer zand.Wij hadden geen zin om stukken te lopen in de hitte. zodat we teruggegaan zijn , en door het dorp in de andere richting zijn gaan fietsen , ook daar werd het een zanderige boel. dat fietsen werd niet veel.
Naast het hotel kon je snorkelspul huren dat heb ik toen gedaan en ik ben gaan snorkelen, terwijl Jan lekker lag te liggen op een bedje onder de parasol.
Het viel niet mee om met flippers over het strand en keien bij de snorkel plekken te komen, de inspanning was de moeite waard tjees wat zijn hier een hoop soorten vissen, allerlei kleuren kwamen voorbij
Mn strandbed-buurvrouw hoorde ik zeggen dat ze een schildpad gespot had! dat had ik ook wel gewild maar ja.
Nadat ik opgedroogd was en nog wat had gelezen zijn we met de fietsen naar een eettent gereden om te eten.Daarna heerlijk op onze bedjes op het strand gelummeld.
Rond vijf uur kregen we de idee om de zonsondergang te gaan bekijken een km of 2 verderop. sMiddags hadden we nl een mooi stekkie met bar en geluidsapparratuur gezien aan het einde van de straat ver van de bewoonde wereld.
Aldaar een pina colada genuttigd, wat een pracht plek.
Voor een mooie zonsondergang was het te bewolkt, desalniettemin, zaten we daar heerlijk te genieten van ons drankje en de jongens die met vuur bollen aan touwen een showtje weggaven, wat een mooi gezicht is in donker.
Na nog een pinaatje weggewerkt te hebben zijn we ons diner gaan nuttigen aan de kant van de straat in een leuk tentje.
Voor ons doen was het een latertje , we vielen voor de pc in slaap tijdens, je raadt het al , kijken van nog wat afleveringen van de B,B,T.