8 oktober Kuta. - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Jan en Joke - WaarBenJij.nu 8 oktober Kuta. - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Jan en Joke - WaarBenJij.nu

8 oktober Kuta.

Door: Joke Balkenende

Blijf op de hoogte en volg Jan en Joke

09 Oktober 2011 | Indonesië, Kuta

8 oktober Kuta.
sMorgens na het ontbijt namen we de taxi naar Kuta, dit duurde ongeveer drie kwartier.
Het hotel heette Febris en zag er goed uit, met zwembad en midden in het centrum.
Eigenlijk was het laatste hotel in Sanur de minst mooie van alle hotels die we gezien hebben deze maand, deze was ook alleen maar een slaapplek voor ons dus geen probleem. De bagage mochten we alvast neerzetten in de bagage ruimte, we waren veel te vroeg om in te checken vandaar.
We gingen te voet het centrum door, ondertussen wordt ik al schijtziek van al die mensen die massages aanbieden en die willen dat ik wat koop. Ik had mijn oog al eens laten vallen op een boeda masker voor aan de muur. Deze kwamen we een aantal keer tegen maar veels te duur, de dame bij wie ik hem nu zag, wilde ook veel te veel, uiteindelijk riep ze ons achterna dat ze hem toch maar verkocht voor onze voorgestelde prijs, 4 euro 50 inplaats van 13 euro, zo werkt het gewoon.
We liepen langs de boulevard alwaar we een verkoper tegen kwamen met een groot boeda masker mooi , maar past niet in de koffer , we lieten hem ons maskertje zien en hij vroeg wat we er voor gegeven hadden, volgens hem was het erg weinig, hij begreep wel dat zijn masker te groot voor ons was om mee te nemen.
Langs het wandelpad bij het strand stond om de 20 meter een grote coca cola koelkast die beheert werden door locale mannetjes, zodra je voorbij liep vroegen ze of je wat wilde drinken, nou een fris bintangetje daar hadden we wel trek in.
Bij elke koelkast stonden wat plastic stoeltjes waar je op kon zitten, en werd er meteen een kratje bijgesleept als tafeltje, helemaal goed. De "kroegbaas" vroeg natuurlijk waar we vandaan kwamen en begon een hele verhandeling over voetbal, hij was goed op de hoogte van de standen en liet dit ons zien op zn gsmmetje.
Het strand verderop, zat vol met locals. die keken naar het gesurf in de zee, het was ons niet duidelijk of er een wedstrijd aan de gang was , het leek er wel op. Na nog wat manicure/massage heksen weggejaagd te hebben zijn we nog wat winkeltjes gaan bekijken en ook een groot gekoeld winkelcentrum waar je rustig zonder gezeur kon neuzen in de toeristenrommeltjes ,wat een verademing.
We zijn gaan eten in het hotel, tonijn en kip, ernstig lekker, daarna op tijd naar bed want we moesten om drie uur op om het vliegtuig te halen.
Het wegbrengen naar het vliegveld in Denpasar kosste ons niets, service van het hotel!

• 09 Oktober 2011 - 14:04

Suus And Fam:

De trip van jullie zit er weer op helaas maar jullie hebben genoten
    Dat heb ik gezien aan de foto`s en verslagen die jullie hebben gemaakt
    Ben nog steeds een klein beetje Jaloers hoor op de tripjes die jullie hebben gemaakt.
    Maar goed jullie werken er hard voor dus hebben het verdiend.
    Mijn tijd komt nog wij moeten nog 78 dagen wachten en dan vertrekken wij...
    Kan niet wachten tot het zover is hahaha
    Maikel heeft vandaag de Nadine ok 10km run in 47min. gerendt ,ben trots op hem jullie toch ook?
    Ik hoop dat jullie een hele goede vlucht hebben en tot gauwieeeeeee
    Dikke kus van ons allemaal

• 10 Oktober 2011 - 01:20

Miek:

Hey Jan en Jook,
    Jullie vakantie zit er alweer bijna op.Weer terug naar het koude,natte NL.
    Leuk dat je Aggie gesproken hebt.
    Bel jullie snel als jullie thuis zijn.
    Wil alle verhalen ook graag live horen
    Dikke Knuf Miek&Rob

• 10 Oktober 2011 - 12:51

Moeders Els En SJIMM:

Lieve Jan enJoke Jullie vakantie is veel te snel voorbij SJIMMY zit al te wachten en bibbert van de spanningen en de emotie O O O Die Jan En zucht nog een keer Jullie krijgen vast heimwee naar het mooie land Heel bizonder allemaal Zijn de koffers niet te zwaar Veel liefs en tot gouw Moeders els en een knuffeltje van SJIMMYHOND

• 10 Oktober 2011 - 19:36

Hee Buurtjes! Ik heb inmiddels al jullie verslagen gelezen en het klinkt geweldig! Jullie vakantie is vast omgevlogen, maar jullie worden vast verwelkomt thuis op de stoep (al begreep ik wel dat het op dit moment niet echt stoepweer is: dat wordt binnen koffieleuten dus)! Een goede reis terug!
    Liefs vanuit Florence