Eco Lodge - Reisverslag uit Medan, Indonesië van Jan en Joke - WaarBenJij.nu Eco Lodge - Reisverslag uit Medan, Indonesië van Jan en Joke - WaarBenJij.nu

Eco Lodge

Door: jan en joke

Blijf op de hoogte en volg Jan en Joke

16 September 2011 | Indonesië, Medan

Eco lodge,
Vanuit het hotel in Medan pakten we een taxi naar de bus terminal.
De taxi chauffeur racete over de weg voorbij de terminal naar een oude verroeste bus die langs de weg stond..... glukkig reed deze vandaag niet,pffff, dus ging de reis weer terug naar de terminal, waar hij ons afzette bij twee mannetjes die het wel voor ons gingen regelen. Wij met ze mee in een oud busje , we zagen die oude verroeste bus weer in de verte, wij lachen, maar nee, we reden door en verder op moesten we uitstappen, de mannen bleven bij ons en na een minuut of vijf hielden ze een oud gehavend busje aan waar wij in moesten stappen , de bagage ging op dak en wij achterin op de bank, eerst over iedereen heen klimmen natuurlijk, onderweg maakten we een paar tussen stops om nog meer mensen en bagage mee te nemen,
Wijs geworden in Thailand , kochten we bij zo een stop wat eten en drinken.
Wij dachten dat de bus vol zat, maar toen we langs een school kwamen klommen er nog wat kinderen op de bagage op het dak, erg grappig.,bij een van de laatste stops, stapte er toevallig, ja ja, een jungle gids in, nou volgens mij was er even doorgegeven dat er twee witten in de bus zaten , heel toevallig....raakten we aan de praat, hij vertelde dat hij vaak werkte voor de Eco lodge een hotel waar Djozer ook komt. Nu hadden we dat hotel toevallig op ons lijstje staan, samen met de Jungle inn, dus, ach de keus was snel gemaakt.
Hij loodste ons naar dit hotel , wat zonder gids best lastig te vinden is. Het is een leuk hotel zonder douche maar met een mandi, een erg mooi woord voor gewoon koud water over je kop gooien waarbij je in een soort van kannibalen kookpot staat, met een kurk als stop, gelukkig wel een normale doortrek wc., inplaats van een douche zijn we gaan zwemmen in het riviertje, veel prettiger.
Het eten is goed en lekker en de mensen zijn super aardig wat erg leuk is, is dat ze nederlandse woorden door hun taaltje gooien.
Natuurlijk kwam onze gids met het voorstel om een jungle tour te doen, wat volgens onze mede dis genoten een aanrader is.
Morgenochtend worden we 8 uur opgehaald en we blijven een nachtje in de jungle, dus nu op tijd onder onze klamboetjes en pitten maar.

• 18 September 2011 - 14:50

Bienke:

Wat spannend allemaal. De badkamer is helemaal te gek. Jan des Bouvrie zou hem niet kunnen verbeteren.

• 18 September 2011 - 14:57

Suus And Fam:

Zo te zien vermaken jullie je primaaaa
    En ik maar werken,werken alles in mijn eentje de ontbijt,alle kamers schoonmaken en zelfs 1 appartement schoongemaakt en er was niemand die mij kwam helpen....
    Maikel zat in duitsland dit weekend bij zijn vriend Prins die daar werkt en rijdt nu op de terug weg naar huis toe(hij moet nog 4 uurtjes rijden voordat hij thuis is.)
    Joeri heeft zijn laatste zeilbrevet cwo3 gehaald en is nu definitief klaar met zeilen.
    Rosalien heeft orgel les en ze vindt het onwijs leuk omdat ze ook nog eens de orgel van opa heeft gekregen..
    Morgen gaat mijn grote Baby Joeri op schoolkamp naar Texel ik hoop dat het weer beter is dan vandaag.
    Verders gaat alles goed hierzooo ik geniet van jullie belevenissen in Indonesie dus ga zo door
    Dikke kus van ons allemaalllllll

• 18 September 2011 - 16:08

Patries:

Het is jullie allemaal gegund hoor maar........
    hier af en toe regen, zon en ochtends vroeg mist bah.
    doeidoei

• 18 September 2011 - 17:20

Agnes:

Hoi Joke,

Jullie vermaken je goed lees ik, ben benieuwd naar de jungletocht ervaringen.
    Zelf gisteren de dam tot dam wandeltocht gedaan (maar 18 km hoor), het weer zat gelukkig mee.
    Heel veel plezier en ik lees het wel weer.

Groetjes

• 19 September 2011 - 08:11

Ien:

Hey J&J
    Busjes zien d'r spannend uit,maar altijd nog beter dan sommige vliegmaatschappijen van Indonesie,die staan nog op de zwarte lijst.... ..Veel plezier weer!!! Los ballos

• 19 September 2011 - 11:35

Helmaussies:

Je hebt de kook {was}pot wel ff gecontroleerd dat er geen vuurtje onder zat

• 20 September 2011 - 10:43

Liesbeth:

Wat mooi die apen,neem een jonkie voor me mee.
    Ons kind is nog steeds blij en tevreden ,we knuffelen wat af.
    Helma was hier vanmorgen ,ze heeft een wasje voor je gedraaid.
    Nog veel plezier ,ik kijk met spanning uit naar jullie volgende fotoserie.
    Liefs Liesbeth