18 sept. naar Samosir - Reisverslag uit Samosir, Indonesië van Jan en Joke - WaarBenJij.nu 18 sept. naar Samosir - Reisverslag uit Samosir, Indonesië van Jan en Joke - WaarBenJij.nu

18 sept. naar Samosir

Door: jan en joke

Blijf op de hoogte en volg Jan en Joke

20 September 2011 | Indonesië, Samosir

18 sept naar Samosir.
Onze gids Tamrin, bood gister aan de reis en overtocht naar Samosir te regelen, hij had nl nog een broer met een reisbureautje, prima en gemakkelijk en in prijs maakte het niet uit vergeleken met andere aanbiedingen.
Nadat ik een fijne frisse mandi had genomen keek ik in de spiegel en zag dat ik een heel dik oog had en lekkere wallen met vocht, ik zie er nu uit als een chinese rimpelhond, het doet geen pijn en ik heb geen koorts , geen idee wat dit heeft veroorzaakt , hopelijk trekt het nog weg, zodat de douane mij herkent op de terugweg. Na het ontbijt gingen we richting bus. Tamrin had het goed geregeld, geen tickets en een vettig louche type aan het stuur van het mini busje. Er ging nog een stel uit de Ecolodge mee, dus dat zat wel goed.
Tam vertelde ons dat de reis iets van een uurtje of 4 , 5 zou gaan duren tja .. dat werden er dus 8, met genoeg tussen stops dat dan weer wel, de lunch liet wat op zich wachten, dat werd pas rond half 3,. maar goed,onze chauffeur kon erg goed rijden en dat liet hij graag zien, het leek potdoome wel kamikaze , wij zijn nooit meer bang in een achtbaan, dat kan niet meer na deze ervaring. Enfin we kwamen aan bij het Toba meer waar we uit moesten stappen en in een louche althans zo zag het eruit,bureautje geloodst werden, al snel kwamen er jongens aan lopen die ons naar allerlei hotels wilden brengen , ze drongen zich echt op, heel vervelend en het mannetje achter de balie was ook al zo n vettig, ranzig typetje, we moesten bij hem de reis maar terug boeken vond hij ,vanuit het bureautje gingen we naar de boot, helemaal goed, je kunt je vergissen in mensen nietwaar? We hebben gekozen voor het Tabo hotel, dat staat goed aangeschreven in de lonely planet.
De prijs per nacht valt voor onze begrippen erg mee, het batak huisje heeft warm water en een bad, super, t ziet er echt heel leuk uit.

Vandaag was voor ons een uit rust dag, wat gelezen ,filmpje gekeken, gewandeld wat gegeten en gezwommen.
De zon kwam even te voorschijn toen we aan het zwemmen waren, het duurde met zwemmen en even zitten nog geen drie kwartier, dat we ingesmeerd en wel toch rood werden.Naast ons op een plateautje zaten nog wat indonesishe mensen die voordat ze weggingen met ons op de foto wilden, moeder en dochter met jassen tot het bovenste knoopje dicht, ze lagen al helemaal dubbel toen ik een duik in het water nam, tja cultuur verschil moet er zijn. Na die drie kwartier zon, werd het weer bewolkt, absoluut niet erg., en na het eten regende het weer ,terwijl ik dit typ stort het van de hemel met bakken tegelijk, klinkt erg gezellig.
Morgen gaan we de tourist uithangen en het eiland verkennen, er staan wel wat leuke dingetjes in de reisgids die we gezien moeten hebben.

• 22 September 2011 - 07:07

Thea:

Ha die Joke en Jan,
    Ik lees met veel plezier je reisverslagen, ik mis alleen een foto van jou met een dik oog, kan die besteld worden?
    Terwijl hier gewerkt wordt (heb spit lig er al 2 weken uit) ben ik ook een beetje op vakantie.
    Fijne vakantie nog en geniet ervan!!
    Thea

• 22 September 2011 - 11:24

Patries:

Hoi Jan en Joke
    Thea is mij voor geweest maar ik plaats ook een bestelling van de foto van de Chinese rimpel hond 18x18 het liefs groter hahahahahaha
    geniet nog lekker kus Patries