26 september treinkaartje. - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Jan en Joke - WaarBenJij.nu 26 september treinkaartje. - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Jan en Joke - WaarBenJij.nu

26 september treinkaartje.

Door: Joke Balkenende

Blijf op de hoogte en volg Jan en Joke

26 September 2011 | Indonesië, Malang

26 september treinkaartje.
Omdat we naar Malang wilden gaan, informeerden we bij de receptie hoe we dat het beste konden doen, eerst wilden we rechtstreeks naar Malang maar die trein ging om half 1 smorgens, veels te vroeg. Na ernstig beraad besloten we om de trein van 7.15 naar Surabaya te nemen en dan daar de bus naar Malang. Enfin eerst maar even tutten bij onze kamer en het zwembad heerlijk even in de zon .
De receptionist kwam ons opeens halen omdat de taxi voor de deur stond, vreemd want die hadden we nog niet besteld dus gingen we om half 11 eerst richting treinstation om de kaartjes voor de volgende dag te kopen je zou denken dat alles in 1 gebouw geschied maar nee hoor we moesten in het andere gebouwtje zijn. Goed wij daarheen, zitten daar allemaal mensen op banken te wachten, heel fijn dat iemand ons vertelde dat we eerst een nummertje moesten halen bij het geuniformeerde mannetje bij de deur, vervolgens moest je een formuliertje invullen waarna je kan gaan wachten tot je nummer voorbij komt, dit duurde een vol uur, 1 loket open en nog 60 mensen voor je, je kon ondertussen wel kijken of er nog plaatsen beschikbaar waren op een computer, voor morgen waren er genoeg maar gek genoeg waren de andere dagen bijna uitverkocht.
Niemand wordt hier pissig allemaal tempo doeloe.
De kaartjes in the pocket en hup de stad in ,Jurkje gescoord en oja we werden door een meneer die nederlands sprak nog naar een batik atelier geloods, aan ons niet besteed wel kregen we aldaar koppen jasmijn thee en hielden ze een praatje ach je kent het wel.
Vervolgens kwamen we een man tegen die ons na een gezellig half nederlands gesprekje ,men vindt dat hier leuk blijkbaar, de weg wees naar een soort van snackbar 369 waar Suharto volgens hem ooit gegeten heeft.
We hebben daar wel lekker gegeten en gezellig gekletst met de floormanager, maar je kan ons niet wijsmaken dat daar iemand als de president gaat eten.
Hierna zijn we afgetaaid naar het hotel waar we savonds een javaanse rijstschotel kregen met een authentiek bandje en de kelners in klederdracht liepen ed.

• 30 September 2011 - 20:56

Ellen:

Ha, die Jan en Joke,
    Wat houd je ons goed op de hoogte tijdens deze reis, Joke. Jullie maken wat mee. Dat wachten op treinkaartjes beschrijf je ook leuk: en wij hier maar mopperen op de bureaucratie en het feit dat de bus een paar minuten te laat vertrekt. Misschien is de ov-chipkaart voor daar ook een idee.
    Dat hotel bij 24 september ziet er goed uit, wat een mooi bed en leuk zwembadje. Dat is nou waar iedereen van droomt en jullie hebben het gewoon (af en toe). De omstandigheden zullen ook weleens wat minder zijn ...
    Hier alles goed: inderdaad nog steeds zomer. Vandaag heerlijk gegeten bij de Zeilhoek. Zo mooi daar, uitzicht op het water en het werd wel vrij snel donker natuurlijk, maar kabbelend water met lichtjes erop is ook mooi. Wij hadden wat te vieren: Suzanne heeft donderdag haar rijbewijs nog even gehaald, voordat ze zondag naar Florence vertrekt. Hebben we weer een gezellig WaarBenJij.Nu erbij!
    Nou tot de volgende keer en geniet maar lekker verder.
    Liefs,
    Ellen

• 01 Oktober 2011 - 08:36

Moeders En Els En :

h
    Hallo Jan en Joke Wel een toestand met de trein kaartjes Dat kunnen wij ons hier niet voorstellen heb je noch wel ruimte in de koffers voor de jurkjes Jullie doen erg lekker eten heerlijk lekker lekker Vandaag is het zaterdag een oktober I s jullie tijd een dag eerder Mam en ik gaan sraks een bakkie doen zonder een koeje want de koek is op SJIMMY krijgt wel een koekje uit zijn eigen VOLLE trommel en verheugt zich er al op We denken aan jullie Veel liefs moeders en els en SJIMMIJ