2 oktober reis naar Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Jan en Joke - WaarBenJij.nu 2 oktober reis naar Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Jan en Joke - WaarBenJij.nu

2 oktober reis naar Ubud

Door: Joke Balkenende

Blijf op de hoogte en volg Jan en Joke

02 Oktober 2011 | Indonesië, Ubud

2 oktober reis naar Ubud
De minibus kwam ons op tijd ophalen, deze hadden we de dag ervoor geregeld,veel goedkoper dan dat het hotel voor ons kon regelen, het was geen aggenebisj bus wat ik eigenlijk stiekum had verwacht. Men reed ons naar het centrum waar we er uit moesten.
Uit de bus gekomen werden we direct besprongen door een mannetje die ons wel weg wilde brengen, maar dan op de scooter, hij las het printje van booking .com en wist natuurlijk de weg.De koffer ging voorop en Jan moest achterop, ik had deze dag een jurk aan, moest deze tot aan mijn middel opsjorren zodat ik mijn benen over de scooter kon gooien, een fraai gezicht voor de omstanders. Enfin onderweg werd er een paar keer op het printje gekeken en wij maar rijden door de stad, de mannen konden er gelukkig zelf erg om lachen, ze zijn minstens 6 keer gestopt om de weg te vragen en we reden een aantal keren dezelfde route langs ons hotel .... uiteindelijk zagen wij en de mannen eindelijk het logo wat inderdaad niet erg duidelijk was, hilarish.
Het hotel was goed en de kamers zijn gebouwd met zicht op het zwembad.
Nadat we onze spullen daar hadden gedropt gingen we met een busje van het hotel terug naar het centrum.
Ubud viel ons een beetje tegen, we zijn door de hoofdstraat gehobbeld en over de deels overdekte markt, ze verkopen er allerlei toeristen bende voor veel teveel geld.
Ik had gehoopt hier lekker te kunnen gaan sjoppen maar helaas dat ging niet lukken.
Wel gezellig gezeten ,met uitzicht op de straat waar je van alles voorbij ziet komen, de mensen hier, sjouwen alles op hun hoofd erg knap en handig. Het hotelbusje zou ons om 20.15 weer oppikken , tot die tijd konden we nog een balinese dans/muziek voorstelling bij wonen, het zag er autenthiek uit met kostuums en knappe dans-houdingen, het apartste was wel het fel heen en weer gaan van hun ogen.

• 05 Oktober 2011 - 07:36

Suus And Fam:

Nog gefeliciteerd met je Zusje Helma,
    Ik zag een heel leuk kort filmpje van jullie die jullie hebben verstuurd naar haar toe...
    Jammer dat je niet leuk kon shoppen hoor had graag wat gezien enne geen foto`s van de Balinese dans gemaakt en ook niet van de markten.....
    Heb je nog meegedanst of niet hahah zie het al helamaal voor me Jan & Joke die samen de Balinese dans doen hahaha

• 05 Oktober 2011 - 21:10

Elske :