4 oktober, luieren in Sanur. - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Jan en Joke - WaarBenJij.nu 4 oktober, luieren in Sanur. - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Jan en Joke - WaarBenJij.nu

4 oktober, luieren in Sanur.

Door: Joke Balkenende

Blijf op de hoogte en volg Jan en Joke

04 Oktober 2011 | Indonesië, Sanur

4 oktober, luieren in Sanur.
We gaan steeds redelijk op tijd naar bed dus zijn we ook op tijd weer wakker. meestal tussen 6 en 7 uur, vandaag zijn we blijven liggen nog geen zin om eruit te gaan. lekker tv gekeken naar de wereld draait door, gewoon omdat we dat konden ontvangen. Na relaxed genoten te hebben van ons ontbijtje zijn we het strand op gegaan , het was bewolkt en dat bleef het ook waardoor ik mij met mijn stomme kop niet ingesmeerd had, fout , toch nog hier en daar flink rood geworden niet echt hinderlijk maar toch. Omdat naar de Gilli eilanden wilden liepen we naar een reisbureatje in de straat verderop, er stond daar een bord waar de prijzen op te zien waren, voor 850000 rupia per persoon had je een heen en weertje. In het bureautje stonden twee dames te kletsen, de een zat achter de balie en de ander zat op n bankje en had een shirt aan van blue water express. De laatste had net verse folders gebracht, jan ging onderhandelen met de balie dame over the best price dit ging wel even door,tot op een gegeven moment de blue express dame zich erin mengde en 700.000 wel goed vond, dat is iets minder als 60 euro. De balie dame was echt pissig maar moest wel accoord gaan, Jan ging nog even pinnen en betaalde met flair het bedrag, de dames konden er toch wel om lachen. Na dit gebeuren zijn we gaan eten op de boulevard bij cafe Bonsai, goed gevulde borden.
Ik had wel zin in een massage, maar wilde die niet van een van die heksen op het strand maar van de dames bij het hotel, je ligt fijner en ik denk dat ze schoner zijn , tis wel duurder, maar nog steeds goedkoop, ik bedoel, voor 15 euro een heel uur gemasseerd worden dat redt je thuis niet.
Dat masseren kon pas om half 7 , tot die tijd heb ik zitten lezen en jan zitten computeren.
De masseuse kon het goed, stevig daar houdt ik van, tis een weldaad voor je lijf, heerlijk.
In onze hotel kamer keken we naar een paar afleveringen van the Big Bang theorie, het was zomaar half 9 en geen van ons beide had nog zin om op te staan dus zijn we maar blijven liggen tot de andere dag en ach een keertje eten overslaan kan makkelijk.

Nog even wat over de religie hier , wij hoorden hier geen moskee mannen zingen vanaf torens.
Er staan hier overal offerbeelden waarop kleine doosjes met bloemen en brandend wierook staan, dit wordt de hele dag ververst lijkt wel, op de stoep voor elke winkeldeur staan ook van die offerbloemenwierookbakjes te walmen.
Er zijn ook veel loslopende honden, de meesten met een bandje om, ze zien er allemaal zonder uitzondering goed gevoed uit, iemand vertelde mij dat honden hier goed verzorgd worden omdat men denkt dat het goden zijn. We zagen dit ook op Sumatra en Java.
Of dit voor katten ook geldt dat weet ik niet, die zijn ook in grote getale aanwezig, de meesten met geen, of halve staarten en ze zien er ook goed uit.

  • 07 Oktober 2011 - 06:55

    Suus And Fam:

    Hey, is Jan om getoverd in een Eekhoorn hahaha, ik wist niet dat de eekhoorns daar ook zaten
    Geniet van de laatste paar mooie dagen want dan kom je weer in een storm/regenachtige/koude kikkerlandje terug.
    Hopelijk hebben jullie warme kleding meegenomen voor op de terugreis trek die dan maar gauw aan....

    Tot gauwieeeeee xxxx

  • 07 Oktober 2011 - 14:39

    Moeders En Els En :

    Hallo Jan en Joke Een heerlijk dagje luieren zal wel weer vreemt zijn want jullie zijn iedere dag aan het ondernemen en ook aan het onder handelen met de winkeliers of met de taxi chauffeursJe hebt vast een heel dagboek vol geschreven Heel mooi en al die fotoos erbij Ik heb vandaag voor het eerst mijn niewe jas aan met konijn en ja hoor regen hagel onweer en wind Dus neem noch mmaar een dubbele borrel in de zon nu kan het noch Moeders els en SJIMMY

  • 07 Oktober 2011 - 15:55

    Tedde :

    Mooie reisverhalen,als ik deze lees dan ben ik er ook weer even.Veel plezier nog,
    groet Tedde

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Sanur

Jan en Joke

vakantie

Actief sinds 25 Aug. 2008
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 116401

Voorgaande reizen:

16 September 2022 - 08 Oktober 2022

Vietnam 2022

07 September 2015 - 06 Oktober 2015

China & Tibet 2015

16 September 2014 - 04 Oktober 2014

Costa Rica 2014.

05 September 2012 - 28 September 2012

Van New York naar Miami

12 September 2011 - 11 Oktober 2011

Indonesië 2011, sumatra java bali.

01 September 2009 - 28 September 2009

Thailand 2009

30 Augustus 2008 - 27 September 2008

Verenigde staten 2008

Landen bezocht: