11 Sept Ashville The Great Smokey Mountains Maryv - Reisverslag uit Maryville, Verenigde Staten van Jan en Joke - WaarBenJij.nu 11 Sept Ashville The Great Smokey Mountains Maryv - Reisverslag uit Maryville, Verenigde Staten van Jan en Joke - WaarBenJij.nu

11 Sept Ashville The Great Smokey Mountains Maryv

Blijf op de hoogte en volg Jan en Joke

11 September 2012 | Verenigde Staten, Maryville

Op tijd opgestaan en na even leuk geskypt te hebben met zusje en natuurlijk na het nuttigen van een ontbijt zijn we op pad gegaan richting the Great Smokey Mountains.
Inplaats van de snelweg te nemen zijn we over the Parkway gegaan dat duurt wat langer maar is ook mooier, je hebt er veel uitzichtpunten over bossen, bergen en valleien. Veel fotootjes gemaakt. Deze wegen zijn erg populair bij motor rijders, er rijden er onwijs veel en allemaal op glimmend gepoetste machines, ik mocht er van een trotse eigenaar op eentje zitten voor een foto. Na een hamburgerstop , what else ,bij Cherokee reden we de Mountains in. Dit keer letten we goed op de snelheid, geen enkele ranger gezien deze ronde.Tussen door zijn we een aantal keren uit de auto gestapt om leuke hikes te maken naar watervalletjes, geweldig om te zien.
Ook kwamen we een paar mooie vlinders tegen, een keer een hele grote die zich jammer genoeg niet liet fotograveren. In de gids stond dat je ook in Cades cove geweest moet zijn wanneer je de Mountains bezoekt, dit is een rondje van 11 mile langs een aantal oude zelfgetimmerde huizen ,schuren ed van vroeger. De serie Little house on the prairy met the Ingles fam. geeft een goed beeld hiervan( werd onlangs nog herhaald op tv), je mag maar met 20 mile p h het rondje rijden erg langzaam dit onder andere omdat er loslopende dieren vertoeven, inderdaad zagen we een aantal niet bijzondere herten waar iedereen natuurlijk een foto van moet nemen. Nadat we het rondje voor meer dan de helft gereden hadden zagen we een oploopje en een ranger op de weg. Bleek er een zwarte beer in de boom boven de weg te zitten, lekker te knabbelen aan de bladeren.
Wij reden eronderdoor en parkeerden verderop de auto, het was jammer dat er geen knappe foto genomen kon worden omdat het beest tussen de bladeren hoog in de boom zat. Inmiddels was het stiekum weg toch al een uur of zeven geworden en werd het tijd om te eten en een slaapplaats te zoeken, we besloten om een stukje te rijden en naar een motel uit te kijken langs de weg, uiteindelijk zijn we in Maryville belandt in een dubieus motelletje met een aardige manager uit India.

• 13 September 2012 - 17:53

Ellen:

Mooie foto's weer. Bedankt voor de update! En passen jullie een beetje op met al die beren op de weg ...

• 14 September 2012 - 08:43

Ien:

Mooie natuur,ziet er relax uit. Groetjes weer, Ien Dales

• 15 September 2012 - 10:48

Bienke:

We verwachten bij terugkomst wel een gitaar concert van Jan in de Harmonie.
    Bedankt voor de mooie foto´s
    Bienke en Narong

• 15 September 2012 - 19:44

Moeders En Els:

Hallo Jan en joke. Wat een spannende reis en heeeeeele mooie foto's echt wel. Moeders en els en een pootje v. Mb. Gijs. Gijs stond meting poot op het toetsen bord

• 15 September 2012 - 19:44

Moeders En Els: