13 Sept Nashville Memphis - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Jan en Joke - WaarBenJij.nu 13 Sept Nashville Memphis - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Jan en Joke - WaarBenJij.nu

13 Sept Nashville Memphis

Blijf op de hoogte en volg Jan en Joke

13 September 2012 | Verenigde Staten, Memphis

Afgelopen nacht lekker geslapen zonder al te veel herrie van de airco, die dingen geven bijna altijd een stevig geluid, deze was wel oke.
Vandaag stond Memphis op het programma, toch weer een dikke 300 km rijden, het is fijn dat de auto cruise control heeft, maakt het toch iets prettiger om te doen. Onderweg getankt voor 60 dollar, je moet hier eerst betalen voordat je de slang in de tank kan hangen, je weet dus niet of het past, best spannend of het lukte, de dop kon er nog net op.
We maakten een tussenstop bij Jackson voor een bakkie leut en een soeppie, waarna we weer op weg gingen. Ons doel was eerst Graceland, het huis ed. van Elvis Presley te bezoeken en daarna de stad in te gaan.
Je verwacht toch enigzins een rij bezoekers voor de deur ed, maar nee alles verliep heel vlotjes het is denk ik nu geen hoogseizoen en de memorial week vanaf 16 augustus is al geweest, dat schijnen ze elk jaar hier te doen.Met een busje wordt je naar het huis gereden.
Het huis op zich vonden we niet zo groot, je mag alleen de benedenverdieping bekijken, boven niet, via een audio systeempje wordt je rondgeleid door het huis, de tuin , de gebouwen eromheen en langs het graf. Het busje brengt je terug naar de Elvis boulevard waar je van alles kan bekijken , de autos en ook de twee vliegtuigen van Elvis.
Naast de tentoonstellingen over zijn leven wordt je voornamelijk door souvenir shops geleid. ach ja dat hoort erbij.
Na dit gebeuren zijn we naar het centrum gereden, de auto geparkeerd en gaan wandelen.
Eerst zijn we door Mainstreet gewandeld en daarna met het trammetje terug gereden.
Vervolgens zijn we naar Beale street gegaan, dit heeft veel weg van Nashville, hier ook straatjes en leuke kroegen, de muziek is wel weer anders.
Op een pleintje tussen de eettenten zagen we dat er een band zich opmaakte om te spelen, wat oudere types, en omdat er bankjes stonden gingen we er zitten.
De mannen hadden er zin in, het klonk onwijs goed, ze speelden oa honky tonk women van de Stones. Er kwam nog even een meiden voleyball team langs die een dansje deden voor het podium zomaar spontaan. Wat ook gaaf was, was dat allerlei mensen kwamen kijken met rollators en al, en allemaal genieten., ja ja ik hoor nu sommige lezers denken , dat ook wij op leeftijd zijn, nou ,ik hoop dat als ik zo oud mag worden nog steeds geniet van alle muziek en gezelligheid om ons heen.
We zijn hier een tijd blijven hangen , en omdat we een kip sandwich, welke bestond uit een hamburger broodje met door de paneermeel gehaalde gefrituurde kip met saus, op de Elvisboulevard gegeten hadden (bleeeh),aten we laat.
Dat broodje kip was al goor maar wat we nu kregen was helemaal verschrikkelijk, nachos met pepers, stukken kip en kaassaus? de cola was oke, maar naar de fooi kon ze mooi fluiten.
Dankzij het goede navigatie systeem op Jan zijn telefoon kwamen we snel bij ons motel,
Welterusten.

• 15 September 2012 - 20:35

Moeders En Els:

Jan en joke. Wonderlijk dat jullie in het huis van Elvis hebben gewandeld. Die kipfoto zag er niet smakeliijk iut Met het vliegtuig van Elvis zou je zo terug willen vliegen. Ik ben twee keer te laat geweest met de video boodschap of ik heb het misschien net uitgedrukt Jammer. Hier gaat alles goed Veel liefs moeders en els en een pootje van gijs

• 16 September 2012 - 09:43

Tedde:

leuke reisverslagen met mooie foto's,krijg er ook weer reiskriebels van .groetjes tedde

• 16 September 2012 - 10:26

Liesbeth:

Met het kind alles oke ,hij stuurt knuffels en kusjes

• 16 September 2012 - 10:47

Aaltje:

Hebben jullie ook al lekker gegeten daar ? Zijn de porties inderdaad zo groot?
    Hoe is het slapen in de motels, wat voor prijzen moet ik dan aan denken?

Lieve groet en geniet, Aaltje

• 16 September 2012 - 15:13

Jan En Joke :

@ Aaltje Lekker eten is niet altijd makkelijk te vind,. Porties zijn meestal wel aan de grote kant.
    Slapen is geen probleem, nemen meestal een hotel iets buiten het centrum. Prijzen vanaf 60 dollar.

• 16 September 2012 - 17:04

Ellen:

Volgens mij zitten jullie de laatste dagen qua sfeer wel op jullie plek! Het klinkt goed en gezellig. En dat dienblad met die kipbrokken, dat is inderdaad niet zo aantrekkelijk. Gadverdamme.
    Hier op de Voorhaven alles oké; alleen dat zonnetje dat de hele week op teletekst stond bij de zondag, dat zien we steeds maar niet. Jammer ...

• 17 September 2012 - 09:11

Ien:

Je weet ik ben niet moeilijk en lust bijna alles met eten maar van die die kip word ik ook niet opgewonden.....Krijg je al een beetje rondingen? Valt er uberhaubt nog iets gezonds te krijgen? Wel koolsla zag ik,is Rich zo dol op. Bij het zien van jullie reis begint Amerika toch ook wel steeds meer te trekken.. Doeiii weer