22 september Monteverde. - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Jan en Joke - WaarBenJij.nu 22 september Monteverde. - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Jan en Joke - WaarBenJij.nu

22 september Monteverde.

Door: Joke Balkenende

Blijf op de hoogte en volg Jan en Joke

22 September 2014 | Costa Rica, Monteverde

22 september Monteverde.

Vanmorgen naar de bakker geweest en brood gehaald,tafeltje en stoelen buiten gezet en heerlijk ontbeten op de veranda.
Bij de balie van het park een canapee tour of te wel een zipline tour gereserveerd.
We hadden nog ruim de tijd om de omgeving te verkennen dus deden we een kleine hike naar de groentenkas verderop de berg hier.
Bij de balie had de ranger gezegd dat je bij de kas groenten en kruiden mee mocht nemen, geinig.
Bij de kas aangekomen bleken de tomaatjes nog niet rijp, helaas, maar ik zag wat roods hangen tussen al dat groen, Ik zeg tegen Jan ,kijk
ik zie een tomaat, van dichtbij leek het een paprika maar ja je hebt tegenwoordig zoveel vormen van tomaat en paprika, je weet het niet meer he.
Wat zou het zijn,Jan zei, nou neem effe een hap, en ik zo gehoorzaam als ik ben, neem een flinke hap en begin te kauwen, en brandt toch mn mond
en tong! wow niet normaal meer,snel happen sla gekauwd en uitgespuugd pfff het duurde best lang voor het weer een beetje ging,
Niet leuk!
De zip line tour deden we biJ Selvatura en was onwijs gaaf, het was maar een klein groepje dus veel aandacht, we kregen een goede uitleg
en werden goed begeleid. Het begin vond ik best eng, Jan niet die ging direct zonder angst,met de tweede line had ik ook geen moeite meer.
Aan het einde van de tour kon je nog de Tarzan swing doen ,deze vond ik echt eng, het slingeren niet zo zeer maar meer het springen of afzetten
van het platlvorm. Je gaat van een behoorlijke hoogte vgls mij hoger als ons huis en das best hoog hoor. Jan ging zonder geluid
en had hier ook geen moeite mee. Ik ging met geluid, ws hebben jullie mij kunnen horen.
Na deze gave activiteit maakten we een hike van ongeveer een uur, over de hangende bruggen, deze zijn boven de toppen van het regenwoud gebouwd.
Bijzonder veel groen gezien maar toch veel van hetzelfde het zal wel aan het weer gelegen hebben dat we in totaal slechts een piepklein vogeltje
gespot hebben en verders zelfs geen slak of kikker. Het begon nl na de zipline tour te regenen en de zon bleef weg. de temperatuur was wel oke.
Om half vijf smiddags kwamen we terug in ons huisje en hadden geen zin meer in een nachtwandeling, lekker de open haard aangestoken en de macaronie
van gister opgegeten.

  • 26 September 2014 - 08:47

    Ien:

    Ha ha
    Goed zo Jan! Ik heb nog trauma's van hete lepeltjes en zout etc...

  • 26 September 2014 - 15:48

    Cobi Van Der Sar:

    Wat leuk om jullie belevenissen mee te beleven.
    Geniet ervan en blijf me op de hoogte houden.

    groetjes

  • 26 September 2014 - 17:03

    Liesbeth:

    leuk om te lezen ,groetjes van een lieve Plurk

  • 27 September 2014 - 14:15

    Petra:

    Hahahaha! Het is rood en het......

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan en Joke

vakantie

Actief sinds 25 Aug. 2008
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 116211

Voorgaande reizen:

16 September 2022 - 08 Oktober 2022

Vietnam 2022

07 September 2015 - 06 Oktober 2015

China & Tibet 2015

16 September 2014 - 04 Oktober 2014

Costa Rica 2014.

05 September 2012 - 28 September 2012

Van New York naar Miami

12 September 2011 - 11 Oktober 2011

Indonesië 2011, sumatra java bali.

01 September 2009 - 28 September 2009

Thailand 2009

30 Augustus 2008 - 27 September 2008

Verenigde staten 2008

Landen bezocht: