27 september Torequero -Puerto Viejo de Talamanca - Reisverslag uit Puerto Viejo de Talamanca, Costa Rica van Jan en Joke - WaarBenJij.nu 27 september Torequero -Puerto Viejo de Talamanca - Reisverslag uit Puerto Viejo de Talamanca, Costa Rica van Jan en Joke - WaarBenJij.nu

27 september Torequero -Puerto Viejo de Talamanca

Door: Joke Balkenende

Blijf op de hoogte en volg Jan en Joke

27 September 2014 | Costa Rica, Puerto Viejo de Talamanca

27 september Torequero -Puerto Viejo de Talamanca los Continentos.

Het was zonnig maar je kon zien dat er een bui aankwam vanuit de oceaan.
Zoals ons gezegd was,om 8.00 uur een kaartje voor de boot van 9.00 uur gekocht,
de man van het kantoor deed net de luiken open en was nog niet helder,
hij moest duidelijk moeite doen om zn eigen luiken open te houden en mij te begrijpen.
Enfin hartelijk afscheid genomen van de vrolijke uitbaatster met een kus en naar de boot gehobbeld.
Op de boot zat een stel uit Utrecht die heelijk een half jaar gingen trekken, gaaf!
We zaten nog maar net in de boot toen het kneppelhard begon te regenen wat best lang aanhield, tegen de tijd dat we bij Pavona aankwamen
een uur later, was het weer zonnig en droog.
De weg was prima,in Gualipes gegeten en de Banco Nacionale gezocht en gevonden.
Gualipes is een grote plaats en zag er gezellig uit, veel winkels en straten.
Zonder problemen kwamen om half drie aan bij onze slaap plaats, los Continentos, ook hier een geweldig mooi huisje voor ons alleen.
Direct de was afgegeven want zo langzamerhand is er een einde gekomen aan de schone kleding.
Tijdens de rit hierheen kwamen we een Luiaard opvangcentrum tegen, op de terug weg willen we hier langs.
Verders passeerden we twee gezellige plaatsjes met veel winkeltjes en barretjes, het geheel doet erg Caribish aan,reggae muziek en
rasta kleurtjes. Gezellig!
In de avond zijn we in donker naar dorpje gereden 10 min verderop, en aten in een restaurant met de naam Koki beach, erg lekker, niet goedkoop.
Er leeft rondom en in de boom in het restaurant een sloth met jong die zich halverwege de maaltijd liet zien.
In donker rijden is hier spannend, alleen de autos rijden met licht aan, er zwalkt van alles op fietsen ,karren, brommertjes geheel onverlicht
rond.
Het is om half zes al donker en dan bedoel ik pik donker.