24 september treinreis naar Yogijakarta, - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Jan en Joke - WaarBenJij.nu 24 september treinreis naar Yogijakarta, - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Jan en Joke - WaarBenJij.nu

24 september treinreis naar Yogijakarta,

Door: Joke Balkenende

Blijf op de hoogte en volg Jan en Joke

24 September 2011 | Indonesië, Jogjakarta

24 september treinreis naar Yogijakarta,
Nadat we nog eens goed nagedacht hadden, besloten we om direct door te gaan naar Yogijakarta en geen tussenstop te maken in Pangandaran, een jungle tocht hebben we al gedaan en zwemmen gaan we op Bali, dus kochten we een ticket voor half 4, je betaald altijd 1 prijs, of je blijft zitten tot Yogijakarta of halverwege uitstapt, heel apart.
Terug gekomen in het hotel zijn we achter de computer gaan zitten en hebben een hotel geboekt wat ons wel een goed idee leek omdat we laat aan zouden komen in Yogi,
Tot een uur of drie vermaakten we ons in de straat bij het festival, een paar javaanse dames op leeftijd zongen wat oude nummers, achter een keyboard zorgde een man,voor de muziek, de dames hadden best een goede stem, het was jammer dat er twee mannen volgens ons,oude KNIL soldaten, zo zagen ze er tenminste uit ,doorheen wauwelden.
De trein vertrok volgens schema, de beenruimte was oke. Het uizicht was inderdaad geweldig zeker de eerste uren, het was nog even schrikken toen er ws kleine jongens een paar stenen naar de voorbij gaande trein gooiden, en er na een knal een flinke ster in de treinruit verscheen .De meeste kinderen en mensen zwaaiden juist naar ons.
De treinstewardes bleef met haar maatjes door de trein rennen om bestellingen op te nemen tot een uurtje negen, prima gegeten en gedronken en het kostte weer eens geen drol, filmpje gekeken op de computer en lekker zitten lezen.
Rond 24.00 uur kwamen we aan in Yogi, station uit en op zoek naar een taxi,. de reservering voor het hotel hadden we expres uitgeprint zodat de taxi chauffeur het zou kunnen lezen,
Na de eerste opdringerige taxi mannen voorbij te zijn gelopen, gingen we toch maar in op zo een type, je moet toch wat op den duur. Printje laten zien en ja hoor hij wist precies waar het was vertelde hij op zn indonesish. Onderweg moest ie 6 keer op het printje kijken, het zou ongeveer een uur duren maakte hij ons duidelijk,
Jan zat voorin de taxi, zette de computer aan met navigatie, Ik denk dat de beste man zuks nog nooit gezien had ,hij kon nl zijn ogen er niet van af houden en klapte bijkant op zijn voorganger, en dan nog mopperen ook! enfin de rit duurde nu nog geen half uur.
Alle lichten waren uit bij het hotel, gelukkig liep er een bewaker, ik vertelde hem dat we geboekt hadden, nog voor ik uitgepraat was kwam er al iemand aan rennen en bracht ons naar onze Javaanse kamer, schitterend, inchecquen kon de andere dag wel.

We hebben wat problemen, met het plaatsen van foto.
Dus deze komen later.