7 Sept. New York Washington - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Jan en Joke - WaarBenJij.nu 7 Sept. New York Washington - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Jan en Joke - WaarBenJij.nu

7 Sept. New York Washington

Door: Joke

Blijf op de hoogte en volg Jan en Joke

07 September 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Wederom om vier uur locale tijd wakker, even wordfeuten op de telefoon en maar draaien en doezelen tot het een normale tijd was om op te staan. We hoefden pas om 11 uur ons hotel uit, en rond half 12 konden we de auto ophalen, deze had Jan van tevoren geregeld, tijd genoeg dus om de stad in te gaan, maar, eerst eten. We belandden in een zaak waar je je ontbijt kon laten samen stellen en mee kon nemen, niet te geloven zo snel als dat ging, ook het bestellen moest in een rap tempo ,dat is nu net iets waar ik niet goed in ben, al die keuzes in brood en beleg, voor ik het wist stond ik weer achter in de rij, te repeteren wat ik uiteindelijk wilde pfff, uiteindelijk werd het een veel te groot broodje met veel te veel tonijnsalade. Jan stond allang al te wachten.
We zijn naar het Empire State building gewandeld en ik heb nog enkele winkels van binnen bekeken, waarna het tijd werd om de koffers op te halen en naar het auto verhuurbedrijf te gaan.
Het bedrijf lag op loopafstand van het hotel.
We kregen een blaadje mee met aanwijzingen hoe uit New York te komen richting het zuiden, erg handig alleen zie je sommige afslagen niet direct. Al met al duurde het niet lang voor we de Lincoln tunnel gevonden hadden en op de goede weg zaten.
Het verkeer in Manhatten is best druk, veel getoeter, veel taxies, veel eenrichting verkeer ,blij dat Jan rijdt.
Na de tunnel is het zaak om alsmaar route 95 te volgen dan kom je vanzelf in het zuiden.
Na ongeveer 300 km rijden kwamen we rond 1800 uur aan in Washington.
We gingen er vanuit dat we onderweg wel iets konden boeken omdat we dachten dat alle weg restaurants wel internetverbinding zouden hebben, dus niet.
We zijn op een parkeer terrein van een super 8, dit is een motel, gaan staan om via hen te internetten, en een hotel te boeken, wat uiteindelijk lukte.
We slapen 2 nachten in The Days inn, vlakbij een metro station, helemaal kaassie.
Na onze koffers in de hotel kamer te hebben gedropt, een echte kamer met twee,2 persoons bedden, waar je omheen kan lopen, zijn we gaan dineren op een terras in dezelfde straat als het hotel. Het restaurantje heet ; Italian tresure. Ik heb nog nooit zo lekker gegeten als daar, wow, en dan ook nog met aardige bediening.

• 23 September 2012 - 16:48

Mick:

He ziet er leuk uit, sorry dat ik nu pas reageer, ik heb nl bijna geen tijd (afstuderen / werk / nieuw huisje / slaap) Ik kan het filmpje wat jullie hebben verstuurd niet openen, maar ik begrijp van het voorbeeldje dat jullie lekker in de zon zitten. Fijn hoor, hier was het vannacht alweer 2 graden, dus we zijn blij met de gaskachel. Nou veel plezier met de rest van de vakantie, ik zal proberen nog een keertje een bericht achter te laten.

Groetjes,

Mick en Romana

PS jullie hoeven niet allebei mijn emailadressen plat te spammen hoor, het gmail account is voldoende.
    PS2 we gaan trouwens in Santpoort-Zuid wonen na oktober, en we zoeken nog iemand die kan behangen ;P

mzzl