6 Sept NewYork - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jan en Joke - WaarBenJij.nu 6 Sept NewYork - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jan en Joke - WaarBenJij.nu

6 Sept NewYork

Blijf op de hoogte en volg Jan en Joke

06 September 2012 | Verenigde Staten, New York

Het is nog even wennen met dat bio ritme van ons, negen uur locale tijd je mandje in en vier uur klaar wakker, half negen de stad in.
Omdat we tien jaar terug hier al eens geweest zijn hebben we niet de drang om alle bezienswaardigheden nog een keer te zien. We gaan rustig aan lekker kijken en wandelen.
Na een ietwat calorie rijk ontbijt gingen we naar het metro station, waar we uit een apparaat kaartjes probeerden te vissen, voordat het lukte kreeg ik van een andere toerist een kaartje waar nog drie dagen op stond, zij ging toch naar huis, hartstikke aardig.
Vervolgens zijn we naar het 9/11 memorial gegaan en omdat het vrij vroeg in de ochtend was hoefden we niet lang in de rij te staan, je wordt net als op het vliegveld even doorgelicht , het monument is indrukwekkend, zeker zo tussen alle bouwwerkzaamheden.Op weg er naar toe kwamen we langs st Pauls Chapel dat is het kerkje wat tusssen die enorme gebouwen daar ingeklemt staat en tegenwoordig vol staat met gedenktafels ed. voor alle slachtoffers, dat is ook nog even wat.
Ons tochtje bracht ons verder naar Battery park, vanwaar je zicht hebt op het vrijheidsbeeld.
Het weer is trouwens prima , gister hadden we nog wat zon,vandaag bleef het bewolkt en lekker warm, niet te gek, prima om rond te wandelen.
Na in het park geweest te zijn, zijn we op de metro gestapt naar Time square om daar even een blik te werpen op de winkels en alle bijzondere mensen die daar rond hobbelen.
Tegenover Macy's bevindt zich een klein parkachtig zitje met van die bistro stoeltjes en
tafeltjes waar je heerlijk kan uitrusten onder de bomen.
Later kwamen we het Bryant park tegen, alwaar een hele meute mensen onder begeleiding van een instrukteur gymoefeningen maakten, erg geinig om naar te kijken iedereen kon een matje krijgen en meedoen. Wij zijn met vakantie dus ging dat niet gebeuren.
Het avondeten gebruikten we in een restaurant waar Het melkmeisje van Johannes Vermeer aan de wand hangt , voelden we ons nog een beetje thuis.

• 08 September 2012 - 20:26

Jan En Tyneke:

Een beetje gym op het Bryant park is ook niet verkeerd ha ha ha.
    jan en tyneke

• 08 September 2012 - 22:30

Helmaussies:

Ha zus , zwagert ,
    Was hetindruk wekkend dat ground zero ? Want voordat het neergehaald werd waren jullie er pak weg drie ervoor ......? Moet dan best wel
    Raar en indruk wekkend zijn , denk ik, krabbelt denk ff opt koppie ........?

• 09 September 2012 - 11:39

Moeders En Els:

Hallo Jan en joke. Wat een heerlijke rijs. En wat een verrukkelijke foto met dat heerlijke eten mmmmm en al die moderne gebouwen. Wat een wonderlijke wereld wij genieten van het nazomerweetje Gijs is moe van het spelen. Doen jullie voorzichtig. Moeders en els en een pootje van gijs