21 september reis naar jakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Jan en Joke - WaarBenJij.nu 21 september reis naar jakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Jan en Joke - WaarBenJij.nu

21 september reis naar jakarta

Door: jan en joke

Blijf op de hoogte en volg Jan en Joke

23 September 2011 | Indonesië, Batavia

21 september, reis naar jJakarta.
Op tijd opgestaan en rustig een ontbijtje genuttigd, we zagen de boot van 8.00 vertrekken van af ons zitje, rustig naar de aanlegstijger gelopen en in het zonnetje wachten en wachten, de boot van 9 uur ging ons gewoon voorbij en vergat ons op te pikken, dan die van 10.00 uur maar genomen, de reis naar Medan zou een uur of 4 gaan duren , het vliegtuig, welke Jan geregeld had vertrok om 17.40, beetje krap maar het kon.
Bij de kade werden we opgewacht door een man van een betrouwbaar bureautje, onze mini bus ging vertrekken, helemaal goed, maar er reisde een dame met ons mee die eerst nog even moest pinnen, bagage ophalen bij haar hotel, nog even boodschapjes moest doen en haar kind al jankend in de bus moest krijgen pfff, enfin we vertrokken nu echt, tig km verderop werd de chauffeur gebeld met de mededeling dat een van onze reisgenoten de hotelsleutel nog in zijn zak had ,gelukkig gingen we niet terug. Deze ronde hadden we een jonge gozer aan het stuur die net als ons nog een tijdje op aarde wilde blijven en dus geen al te grote risico's nam. We stopten nog een keer halverwege bij een soort van bakkerijtje waar ik naar de wc kon en alwaar ik 2 appelbroodjes en wat drinken kocht, wij weer verder met de bus, Jan liet het kindje naast hem een spelletje zien op de computer, dat kindje was allang gestopt met huilen en deed het erg goed de rest van de reis, we kregen wat koekjes en croepoek bolletjes, achteraf was ik daar erg blij mee. Natuurlijk kwamen we te laat bij de terminal van lion aer, ze konden ons niet meer vinden in het systeem ,wij hadden de tickets nog niet betaald en hadden onderweg al bedacht dat we een nacht in Medan zouden blijven als het niet meer lukte om op tijd te zijn, maarrrrrr bij de bali stond een mannetje ws van een reisbureautje die ons gedoe hoorde en snel vertelde dat we wel mee konden met de volgende vlucht die volgens de man achter de balie uitverkocht was. Het mannetje nam onze paspoorten mee en ging zenuwachtig aan de gang, de tickets werden natuurlijk wel wat duurder maar oke. Jan hield wel in de gaten waar hij naar toe ging en vroeg ook aan de balie mannen of dit goed kwam. De man kwam met de tickets terug en toen moest er nog even gepint worden om te betalen, wij met hem naar een ATM automaat, de meneer werd wat zenuwachtig want de tijd begon enigzins te dringen en hij wilde zijn geld, Jan pinnen, dat ging wat lastig en..... de pas bleef in het apparaat zitten, baalen! toch maar betalen en gaan dachten we, nogmaals op wat knoppen gedrukt en ja ..... daar kwam de pas eindelijk tevoorschijn Yesssss!, Toch wel een opluchting, mannetje sjeesde met ons door de hal langs de cheque punten naar de boarding hal , helemaal gelukkig hi hi en wij ook. Achteraf hadden we ons niet hoeven haasten dit vliegtuig had een uur vertraging.
Aangekomen op Jakarta aerport moesten we op zoek naar een pinautomaat, we dachten eerst te pinnen en dan wat te gaan eten, het was al 21.30, de eerst 4 automaten die we tegen kwamen werkten niet voor ons, na de laatste poging kwam een security meneer ons tehulp hij nam ons mee naar de allerlaatste pinautomaat aldaar en vertelde dat hij hier wel vaker heen ging met europeanen en dit dan wel lukte, nu dus ook. Hij hielp ons ook aan een bleu bird taxi, de betrouwbaarste hier in de stad.
We hadden bedacht naar het Ibus hotel te gaan, enorme hotels zijn dat, wij kwamen daar aan na ongeveer een uur rijden ,wat bleek...het hotel was vol! wij met onze koffertjes over straat langs nog 4 hotels gegaan, allemaal vol!
Het deed me denken aan een oud verhaal waar er ook geen plek was in de herberg alleen roken we geen stal en zagen we geen ster.
Aan de balie van het laatste hotel waar we aankwamen heeft de balie medewerker wat hotels voor ons gebeld en bij poging vier lukte het om een kamer voor ons te regelen in een hotel verderop, dus taxi weer in en na een minuut of 10 kwamen we aan,
Het was heel fijn dat we nog eten konden krijgen, inmiddels was het 23.30.
Wat een dag, als een blok vielen we in slaap

• 23 September 2011 - 08:16

Liesbeth:

Wat een avonturen en zo leuk beschreven.Ik geniet mee met volle teugen en vertel alles door aan ons kind,waarmee het trouwens uitstekend gaat .Na het eten[hij wil alleen whiskas] komt hij hier voor de broodnodige aaien en daarna naar huis om te maffen.
    Ik hoop op nog veel meer spannends,liefs ,Liesbeth

• 23 September 2011 - 08:40

Annemiekie:

Heej J&J,
    Ik heb nooit een mailtje ontvangen van al jullie avonturen.
    Dus jullie zelf maar even opgezocht en dus gevonden.
    Alle verslagen even gelezen en foto's bekeken,erg leuk!!!!
    Gave jungle tocht inclusief torretje ;-) Haha
    Geniet van jullie reis en ik wacht op het volgende verslag
    Liefs en dikke knuf Miek

• 23 September 2011 - 14:43

Aaltje:

Spannende avonturen, en het komt ook allemaal weer goed, nog veel plezier!!

• 23 September 2011 - 16:26

Moeders Els En SJIMM:

Hallo liutjes We dachten dat jullie kiloòs aan zouden komen van al dat lekkere eten maar ik denk eerder dat jullie een paar kilo afgevallen zijn na alles water mis is gegaan Sjonge sjonge datis toch ook wat Op de photoos te zien ver maken jullie je best erg leuk Het zijn echt kleine mensen daar Nou Hou ze maar in de gaten want je weet maar nooit Wonderlijk allemaal
    Met ons gaat het goed We hebben de schutting geolied ik heb SJIMMY zijn tandjes gepoetst De tandpasta heeft geen kippen of biefstuk smaak Het is gewoon mentol smmaak dat viel tegen ik heb de honden tand pasta geproefd Dus ookgoed voor de mens Veel liefs moeders els SJIMMY

• 23 September 2011 - 16:26

Moeders Els En SJIMM: