5 Sept Amsterdam New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jan en Joke - WaarBenJij.nu 5 Sept Amsterdam New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jan en Joke - WaarBenJij.nu

5 Sept Amsterdam New York

Blijf op de hoogte en volg Jan en Joke

05 September 2012 | Verenigde Staten, New York

Na een slechte nacht, tenminste, de mijne, stond ik om half zes op.
Ik had met Meta afgesproken, dat zij of Piet ons naar de trein zou brengen in Purmerend.
Maar door de kriebels in mijn buik had ik niet in de gaten dat ik een heel uur te vroeg in mijn hoofd had, en dit ook met Meta zo had afgesproken. Ik Jan roepen even over zessen, vroeg ie of ik wel lekker was om zo vroeg op te staan, Gelukkig vond Piet het niet echt een groot probleem , hij was nu toch al op en bereidt om een uurtje later ons weg te brengen , pfffffff.
Lekkere start, verder verliep de reis voorspoedig, best snel door de douane, en met de airtrain naar de LIRR trein, richting Pennstation vlakbij ons hotel, het Chelsea star hotel, welke Jan thuis al geboekt had voor twee nachtjes.
We wisten dat we een kleine kamer met een gedeelde douche en toillet kregen, maar kleiner dan dit kan echt niet. De kamer of het hokje past net om het bed en de koffers.
Er is een airco, dat dan weer wel, er is alleen een maar, het ding maakt een geluid net zo hard als een dieselmotor. Ook de straat geluiden komen goed door ha ha.
Geeft niks, ons krijg je niet gek. Het ligt naast Madison square garden, op loopafstand van Time square dus heel centraal .
Na even gerust te hebben zijn we op pad gegaan , de stad in.
Allereerst kwamen we het high line park tegen, vroeger reed hier de trein boven de stad, nu is er een soort van wandelboulevard van gemaakt met planten, struiken en veel zit en zelfs ligbanken, het loopt van west dertig tot west twaalf,leuk om overheen te wandelen , je komt er ook enkele eet tentjes tegen.
Vanaf de wandelboulevard zijn we afgedaald naar the Chelsea market, best een groot gebouw op een hoek.
Volgens ons een oude fabriekshal of iets dergelijks geweest, ontzettend mooi van binnen en omgebouwd tot een soort markt met allemaal winkels, oude elementen zijn nog goed te zien.
Omdat we aan een hapje toe waren volgden we de borden foodnetwork en kwamen we voor een grote lift te staan met nog meer mensen.
Wij naar boven, staan we we voor een receptioniste die ons duidelijk maakte dat het hier geen restaurant betrof, na om ons heen gekeken te hebben zagen we dat het hier een opname studio betrof van foodnetwork, dit is een tv kanaal, de mensen in de lift waren de medewerkers....
Ondertussen voelden we de vermoeidheid toeslaan en zijn we langzaam teruggewandeld richting ons hotel. Negen uur Amerikaanse tijd lagen we in ons mandje, niet zo verwonderlijk, deze dag duurde voor ons zeven uur langer dan normaal.

• 07 September 2012 - 08:51

Helmaussies:

Ziet er best goed uit hoor , en ook nog lekker weer , das niet verkeert

• 07 September 2012 - 11:02

Irene:

Leuk Jook en Jan, ziet er gezellig uit, hoop dat jullie al wat bijgeslapen zijn!!

• 07 September 2012 - 15:45

Aaltje:

goede eerst berichten, nu lekker bijgeslapen?

• 07 September 2012 - 17:28

Moeders En Els:

Hallo Jan en joke. Blij dat jullie goed aan gekomen zijn Wat een kleine kamer. Het was wel. Ee

Het is wel een goeie zeg dat van die opnamestudio. Echt wat voor julli. Het begint al goed. Mooie foto,s. Slaap maar lekker uit. Gijs slaapt naast mij in de stoel Groetjes van moeders en Gijs en een pootje

• 07 September 2012 - 19:34

Patries:

je was echt aan vakantie toe lekker genieten jullie

• 08 September 2012 - 08:39

Ien:

Wat een kneuterig kamertje! Voor 2 nachten nog wel uit te houden denk ik... Veel plezier, Gr Ien

• 08 September 2012 - 08:48

Carina En Cees:

Lieve joke en Jan. We hebben zonet jullie verslag gelezen.geinig verhaal!van die studio.
    Nou gelukkig zijn jullie goed aangekomen.lange reis hè.
    Cees en ik wensen jullie heel veel plezier!

Doei,en een poot van dientje niet te vergeten.

• 08 September 2012 - 20:09

Jan En Tyneke Hollestelle:

Goh ,het zal niet meegevallen zijn op zo|n klein kamertje.waar je je kont bijna niet kon keren,maar vooraf besteld dus goed zo.Leuk dat jullie ergens gingen eten. waren jullie bijna op de amerk. televicie.
    Leuke foto s.Nog heel veel plezier verder.
    jan en tyneke