Jungle tour - Reisverslag uit Medan, Indonesië van Jan en Joke - WaarBenJij.nu Jungle tour - Reisverslag uit Medan, Indonesië van Jan en Joke - WaarBenJij.nu

Jungle tour

Door: jan en joke

Blijf op de hoogte en volg Jan en Joke

19 September 2011 | Indonesië, Medan

Jungle tour.
Gister vroeg opgestaan, spulletjes ingepakt, en de rest van de bagage in een locker gelegd in het hotel, we vertrokken redelijk op tijd
Na ongeveer een uur lopen gingen we de jungle in.
Het stonk verschrikkelijk naar menselijke ontlasting van een paar dagen oud bah ,het bleek de geur van de rubberbomen te zijn, er hangen bakjes aan de bomen waar de onbewerkte rubber in loopt , wat dan later weer opgehaald wordt, Sumatra is de grootste rubber producent ter wereld, de meeste condooms worden hiervan gemaakt.
Al heel snel kwamen we aapjes tegen, en na nog een minuut of wat zagen we al een oerang oetang in een boom hangen , wat toch een verrassing was want ja je gaat wel het bos in om ze te zoeken maar men beloofd wel vaker wat, en even later kwamen we nog meer apen tegen met van die lange staarten en grappige koppies , er kwam ook nog een pauw voorbij. De gidsen geven aan de apen altijd wel een banaan ofzo , mooi handig want dan zoeken de apen jou wat sneller op. Heel wat van die orang oetangs deden alsof ze Sumatra,s next top model waren je kon ze van alle kanten,wel van een afstandje, fotograferen,erg geinig.
We hielden best veel pauzes om te rusten en wat te eten, tussen de middag kregen we een soort nassie gevat in een blad ,erg lekker,tijdens deze maaltijd hing er een orang oetang boven ons hoofd hopende wat mee te kunnen eten. Na deze sessie werd besloten om langs een wat kortere route naar ons kamp plaatsje te gaan, de tocht ging nu echt omhoog en naar beneden door struiken en planten en was voor onze mede reizigster eigenlijk te heftig, veel vlinders ,watervalletjes ed gezien, prachtig.
Ons kamp bestond uit een afdak en een kookplaatsje en een waslijn, maar we konden zwemmen bij een watervalletje en de toilet tja, ergens in de struiken, een beetje op afstand van de slaapplaats,toen wij aankwamen was daar al een man bezig alles op te zetten en ...........had koffie gemaakt.
Na een tijdje kwam er een lekkere maaltijd uit het keukentje, vraag me niet hoe, tzag er echt goed uit, yammi
Na nog wat gezelschap spelletjes gedaan te hebben met de gids gingen we naar bed, nou ja bed? een flinterdun matje met een lap stof, De grond was kei hard en we moesten de lap delen met zn twee, het viel niet mee, alles doet zeer ,dus blijf je draaien. Naar de wc snachts was ook nog wat, toen ik terug was in bed, voelde ik steeds gekriebel op mn benen wat denk je? zat er een torretje in mn broek,broek uit en uitschudden maar.
Na deze goede nachtrust kwam er een super ontbijt uit het keukentje met koffie, ontbijten na een zwempartij met aapjes in de bomen is toch wel geweldig en een slechte nacht waard.
Hierna de boel opgeruimd,en na een uurtje lopen en klimmen langs en door de rivier kwamen we aan bij een plekje waar we konden zwemmen en van een rots afspringen ,gaaf, wel lunchten ook daar, de kok had smorgens een lekkere mie maaltijd meegegeven met de gids!
Die kok van ons kwam daar aanlopen met rubber banden en maakte ter plekke een raft vaartuig, spulletjes gingen in het plastik en wij in het ding, om na een minuut of 40 aan te komen in het dorp, alle mensen die we onderweg tegen kwamen, wuifden en zwaaiden, nou ja dan doe je dat ook maar weer terug, t geeft wel een apart gevoel.
We hebben nu een beetje een jetlag gevoel van het niet slapen maar dat komt wel goed over een paar bintang biertjes, morgen naar het Toba meer.

• 19 September 2011 - 12:37

Helmaussies:

Sjeetje volgens mij zitten we tegelijk achter de pc hahaha , grappig .

het slapen ging wek beetje op dat dunne matje ? kus van zus

• 19 September 2011 - 15:56

Moeders En SJIMMY El:

Lieve Jan en Joke Wat ee geluk dat jullie die gids van de jungle tegen kwamen in dat busje Het is echt over leven Erg leuke photoos Als we het verslag lezen dan gaat een pint bier er wel in zo te zien Dat hebben jullie wel verdiend Vooral met al die kriebel beesjes SJIMMY is een echte TOERLETOET hij wil een snoepje maar hij krijgt hem niet en nou is SJIMMY boos veel liefs moeders els en SJIMMY

• 19 September 2011 - 17:11

Wimpie:

Wat een avontuur zeg, erg leuk !

• 19 September 2011 - 18:39

Ronald En Betty:

Mooie foto's wat een avontuur. In het donker lijkt het me wat minder ben niet z'n held met insecten enz.

• 20 September 2011 - 07:18

Suus And Fam:

Joke:Naar de wc snachts was ook nog wat, toen ik terug was in bed, voelde ik steeds gekriebel op mn benen wat denk je? zat er een torretje in mn broek,broek uit en uitschudden maar.

Susanne: Dat torretje vondt het heerlijk warm bij je zocht gewoon wat genegenheid...
    Had je geen last van de muggen etc....of had je je klamboee mee genomen.
    Wel leuk die foto`s die jullie hebben gemaakt maar ik mis Jan de knapste man van Edam tussen de aapjes..
    Of heeft hij zich verkleed hahaha als de aap op de eerste foto.
    Lieve schatten geniet ze en laat deze Jungle belevenis lekker op je inwerken..

In the jungle, the mighty jungle

My little darling
    Don't fear, my little darling
    My little darling
    Don't fear, my little darling

Voor de rest is het weer wisselvallig voor vandaag ziet er erg grijs en bewolkt uit nu
    Joeri zit op Texel ik hoop dat hij het ontzettend naar zijn zin heeft.
    Rosalien is een klein beetje ziekjes heeft het een beetje benauwd dus zit weer aan de puffers
    Maikel is op de fiets naar de Waterpoort en kijkt of alles in orde is
    Susanne gaat zometeen weer aan de slag met de kamers schoonmaken en daarna booschappen doen dat moet ook gebeuren..
    xxx van ons allemaal

• 21 September 2011 - 17:40

Rebecca De Leng:

Wat hebben jullie het leuk zeg. Mooi zeg die apen.

Joke,
    Het lijkt mij toch erg leuk om bij jou stage te lopen op kadijkerkoog.

Zou ik bij jou stage mogen lopen.

Ik moet stage lopen van 21 november tot en met 2 december.

Ik vind het lastig om je hier mee lastig te vallen.

Hoe moet ik dit aanpakken.

liefs, Rebecca de leng