alcatraz ,china town, market street. - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Jan en Joke - WaarBenJij.nu alcatraz ,china town, market street. - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Jan en Joke - WaarBenJij.nu

alcatraz ,china town, market street.

Door: jan en joke

Blijf op de hoogte en volg Jan en Joke

19 September 2008 | Verenigde Staten, San Francisco

De oogjes gingen vanmorgen redelijk op tijd open, rustig gebadderd en koffie gedronken, er staat nl in bijna elk hotel een koffiezetmachine op ons te wachten met koffie en thee. We werden nl toch pas om 11.10 verwacht bij de boot dus rustig aan. Vol spanning op weg, Wij hebben vroeger de film escape from Alcatraz gezien met Clint Eastwood erin. Het eiland en de gevangenis zijn echt net als in de film en ook echt zoals je het je voorstelt, toen we aankwamen kregen we een audio setje in het nederlands helemaal geweldig, je werd van cel naar cel en plekje naar plekje gegids en je kreeg ook nog de verhalen van the Birdman en Al Capone en anderen te horen plus nog wat tekst van de laatste gevangenen. Alcatras ging in 1963 pas dicht. Enfin ik zou zeggen kom langs voor de fotoos. Daarna met de boot terug en naar de kabeltram gelopen want als toerist moet je gehangen hebben aan de tram , een erg leuke ervaring met een jolige tram rijder en conducteur. Bij Market street stapten we er af Winkels winkels winkels een eldorado geweldig!!! Voor Jan wat minder ha ha. Tja toch maar verderop gelopen, kostte mij wel wat moeite om mij los te rukken,naar China Town, net Hong Kong maar dan schoner. Jan werd daar verleidt door een restaurant propster om te gaan eten in een bepaald restaurant wel met mij en niet me haar gelukkig. Lekker gegeten en gedronken weer voor weinig. Toen terug op de tram gesprongen en vergeten te betalen zwart gereden dus ha ha. Nu liepen we toch naar de Fishermans warff waar ik in een Levies winkel was geweest en een vest had gezien tja moeilijk om voorbij te lopen, toch maar meegenomen. Nu zitten we in de lobby van het hotel onder het genot van, weer gezellig te tikken morgen maar weer kijken wat we doen gaan, San Francisco is gewoon een gezellige stad.

• 20 September 2008 - 07:50

Helma:

Hallootjes ,
    Maakt echt indruk dat alcatraz vinden jullie niet ?!En Sanfrancisco echt gaaf !Maus vindt dat je er goed uit ziet een paar kg zwaarde whoehaha,Ik zal je straks ff bellen